سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه سهام بلوکي سه شرکت در بورس و فرابورس

سازمان خصوصي سازي 50.5 درصد سهام فولاد خوزستان، 17.5 درصد سهام سايپا و 53 درصد سهام شرکت ذوب آهن اصفهان را در نيمه نخست مهر در بورس و فرابورس عرضه خواهد کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه(سنا)؛ سازمان خصوصي سازي 50.5 درصد سهام فولاد خوزستان معادل يک ميليارد و 106 ميليون و 960 هزار سهم اين شرکت به قيمت تابلو بورس در روز عرضه به شرط آن که قيمت از 23 هزار و 223 ريال کمتر نباشد در نيمه اول مهر در بورس عرضه مي کند.

سرمايه فولاد خوزستان 2 هزار و 192 ميليارد ريال و مبلغ سپرده شرکت در اين مزايده 771 ميليارد و 207 ميليون و 962 هزار و 400 ريال اعلام شده است.

اين بلوک به صورت 30 درصد نقد و بقيه اقساط 3 ساله واگذار مي شود و خريدار بايد در 30 روز کاري مبلغ پيبشنهادي خود را به حساب دولت واريز کند.

تاريخ قطعي آغاز عرضه 50.5 درصد سهام فولاد خوزستان هم از طريق بيانيه عرضه منتشره در شرکت بورس مشخص خواهد شد.

همچنين يک ميليارد و 820 ميليون سهم شرکت سايپا معادل 17.5 درصد سهام اين شرکت در نيمه نخست مهرماه جاري به صورت 30 درصد نقد و بقيه اقساط 2ساله در بورس واگذار شود.

قيمت پايه اين ميزان سهام هم که به وکالت از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران عرضه خواهد شد ، به قيمت تابلو بورس در روز عرضه،  به شرط آن که از 3600 ريال کمتر نباشد تعيين شده است.

مهلت پرداخت قسمت نقدي اين معامله 20 روزکاري است و تاريخ قطعي آغاز عرضه سهام شرکت سايپا هم از طريق بيانيه عرضه منتشره در شرکت بورس مشخص خواهد شد.

سرمايه شرکت سايپا 10 هزار و 400 ميليارد ريال و مبلغ سپرده شرکت در اين مزايده 196 ميليارد و 560 ميليون ريال اعلام شده است.

کارگزاران خريدار هم در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند که معادل 3 درصد ارزش سهام موضوع معامله براساس قيمت پايه سهام(آگهي شده) را به عنوان سپرده شرکت در مزايده، براي تضمين تعهدات، به صورت نقد يا ضمانت نامه بانکي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت و به حساب شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، واريز يا ارائه کنند.

سازمان خصوصي سازي چهار ميليارد و 170 ميليون و 225 هزار و 180 سهم شرکت ذوب آهن اصفهان(معادل 53 درصد سهام اين شرکت) را به قيمت تابلو فرابورس در روز عرضه به شرط آن که از 2 هزار و 682 ريال کمتر نباشد در نيمه اول مهرماه به صورت نقد و اقساط در فرابورس عرضه خواهد کرد.

اين بلوک به وکالت از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران عرضه مي شود و مهلت پرداخت بخش نقدي اين معامله 30 روز کاري تعيين شده است.

مبلغ سپرده شرکت در اين مزايده هم 335 ميليارد و 538 ميليون و 731 هزار و 781 ريال اعلام شده است.

کارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند که معادل 3 درصد ارزش سهام موضوع معامله براساس قيمت پايه سهام (آگهي شده) را به عنوان سپرده شرکت در مزايده، براي تضمين تعهدات، به صورت نقد يا ضمانت نامه بانکي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت و  به حساب شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، واريز يا ارائه کنند.

تاريخ قطعي آغاز عرضه سهام شرکت ذوب آهن اصفهان از طريق بيانيه عرضه مشخص خواهد شد./عب
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.