سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت همگرايي بخش هاي دولتي وخصوصي براي بهبود فضاي کسب و کار

دبيرکل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن و کشاورزي تهران بر ضرورت همکاري دولت ، قوه قضائيه و بخش خصوصي براي بهبود فضاي کسب و کار تاکيد کرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از رادیو اقتصاد محمد مهدي راسخ با بيان اينکه مجوز، زمان،هزينه و شفافيت 4 عامل مهم در توسعه کسب و کار است ، گفت: قرار گرفتن در رتبه 140 در بين 186 کشور به لحاظ فضاي کسب و کار، به هيچ عنوان مناسب و زيبنده جمهوري اسلامي ايران نيست.

وي افزود : براي تحقق اين هدف بايد قوانين ماليات ، کار، تامين اجتماعي و آمار اسناد در فرايند صدور مجوز کسب و کار ساماندهي شود و هزينه هاي اداري تمام شده براي کارآفريني کاهش يابد.

راسخ ، قوانين و مقررات اضافي را از مشکلات امروز فضاي کسب و کار کشور دانست و اظهار داشت : بايد مقررات مازاد را شناسايي و حذف کنيم.

وي با اشاره به اينکه ايران از نظر فضاي کسب و کار رتبه 140 را در ميان 186 کشور دارد ، گفت : اين رتبه به هيچ عنوان براي جمهوري اسلامي ايران که از منابع طبيعي فراوان، ذخاير عظيم نفت و گاز، 60 نوع ماده معدني، شرايط اقليمي گوناگون و نيروي انساني کافي و متخصص برخوردار است، مناسب و زيبنده نيست.

راسخ گفت : شاخص هاي فضاي کسب و کار شامل مدارک و مجوز لازم براي شروع يک کسب و کار، زماني که براي اين کار صرف مي شود و هزينه آغاز آن و شفافيت همه اين مراحل

است.

دبيرکل اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: در همه اين عوامل و شاخص‌ها فقط دولت مسئول نيست بلکه مجلس ، قوه قضائيه ، شهرداري‌ها و در نهايت تشکل‌ها هم در خصوص بهبود شاخص‌هاي مختلف سنجش فضاي کسب و کار مسئول هستند و اتاق تهران هم براي مقررات‌ زدايي و مطالعات و تحقيقات براي تصويب قوانين جديد، آمادگي هرگونه همکاري را دارد.

راسخ، تسهيل کسب اعتبار و تسهيلات از بانک‌ها را هم موارد بهبود فضاي کسب و کار بخش خصوصي بيان کرد.

برچسب ها: همگرایی ، کسب وکار ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
نفت ،گاز وسایر انرژی های خدادادی باید به طور مساوی برای تمام افراد جامعه چه کسانی که کار می کنند وگه کسانی که بیکارند هزینه شود وکسانی که روی این مواد کار می کنند باید دسترنج تبدیل این مواد را به طور کامل در یافت کنند.