سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه اكران فيلم ضداسلامي "زندگي محمد رسول اسلام (ص)"؛

جواد شمقدري:هنرمندان ايراني با ساخت آثار اسلامي جواب ياوه گويان غربي را بدهند

سالهاست كه صهيونيسم با كمك آمريكاي جهان خوار با ساختن آثار ضد اسلامي و انساني افكار و باورهاي ديني مسلمانان را به سخره گرفته اند.

جواد شمقدري،معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان سينمايي در خصوص ساخت فيلم "زندگي محمد رسول اسلام (ص)" و توهين به ايشان در گفتگو به خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت:ساخت اين فيلم يك هشداري است كه به خودمان بياييم كه زماني بسياري است كه صهيونيسم به كمك آمريكا از طريق سينما در حال مسخره كردن عقايد و فرهنگ و باورهاي ديني و اسلامي ما هستند.
وي افزود:سالهاست كه فرهنگ و تمدن مسلمانان و ايرانيان در بسياري از كشورهاي دنيا بخصوص در غرب به سخره گرفته شده و آنان با ساخت هر گونه اثري جرات توهين به مقدسات ما را به خودشان مي دهند.
رئيس سازمان سينمايي با اشاره به گسترش بيداري اسلامي اظهار داشت:ساخت اين فيلم و توهين به ساحت مقدس پيامبر بزرگوار اسلام (ص) نشان مي‌دهد كه آنان در مقابل تفكر بيداري اسلامي دچار نوعي تشنج شده اند و اعتراضات خود را اينگونه مطرح مي‌كنند.
شمقدري ادامه داد:امروزه جريان تفكر اسلامي و انقلاب اسلامي به اوج خود رسيده و در هر صورت آمريكاي جهانخوار هم بي كار ننشسته و نمونه بارز جنگها و اعتراض هاي اين كشور را در فلسطين اشغالي را شاهديم.
وي افزود:با توجه به جنايت هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي به خصوص در اين شش دهه اخير در فلسطين ساخت چنين فيلمي خيلي عجيب به نظر نمي‌رسد و آنها نشان دادند كه از اخلاق بشري و حفظ حريم و مقدسات اسلامي هيچ ابايي نخواهند داشت.
شمقدري با اشاره به وظيفه مردم در مقابل اين فيلم ضد اسلامي و انساني ابراز داشت:وظيفه مردم اعتراض است و وظيفه سنگين تر بر دوش هنرمندان ايراني است كه سالها آن را بر زمين گذاشته اند.
وي ادامه داد:هنرمندان سينماي ايران كمي دچار غفلت شده اند و بخشي از سينما را به دليل دغدغه اقتصادي درگير ساختن فيلمهاي سرگرم كننده نيز كرده اند و هدفي را دنبال نمي‌كنند.
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:بنا به مقابله به مثل نداريم؛ولي مي‌توانيم خلاءهاي فكري غرب را در عرصه جهاني كه به واسطه آمريكا و رژيم اشغالگر قدس شكل مي‌گيرد را شناسايي كرده تا بتوانيم  آنها را به تصوير درآوريم.
وي خاطرنشان كرد:سينماگران ما بايد شروع به ساختن آثاري ايراني-اسلامي را در دستور كار خود قرار دهند تا كشورهاي غربي اجازه ساخت چنين آثاري را به خود ندهند./ه
برچسب ها: شمقدری ، هنرمندان ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.