سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولين سكوي فازهاي 35 ماهه ، سال آينده به عسلويه مي رود

وزير نفت با اعلام اينكه هم اكنون ساخت 25 سكو در كشور در دست اقدام است، ابراز اميدواري كرد: اولين سكوي فازهاي موسوم به فازهاي 35 ماهه پارس جنوبي در خردادماه سال آينده بارگيري شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، رستم قاسمي، افتخارآفريني دلاورمردان كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: خرمشهر كه در سال هاي دفاع مقدس، ميدان تجلي اقتدار مردان اين مرز و بوم بود، امروز نيز نماد تلاش و افتخارآفريني صنعتگران نفت است.

وي، ساخت سازه هاي دريايي را كاري پيچيده و فني عنوان و اذعان كرد: ساخت اين سازه ها كه در گذشته توسط خارجي ها صورت مي گرفت، امروز به مدد توان داخلي در كشور انجام مي شود و توانسته ايم در اين زمينه به خودكفايي برسيم.

وزير نفت در عين حال، با اشاره به واردات بخشي از كالاهاي مورد نياز براي ساخت سازه، تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا در زمينه تامين كامل كالاها و قطعات مورد نياز در ساخت سازه ها نيز خودكفا شويم.  

قاسمي اظهار داشت: هم اكنون توانمندي صنعت نفت در ساخت سازه به حدي است كه اين امكان وجود دارد كار ساخت سازه را براي ديگر كشورها نيز انجام دهيم.

قاسمي، سرعت، كيفيت و اقتصادي بودن را سه مولفه مهم در تمام پروژه ها مورد تاكيد قرار داد و گفت: اميدواريم با در نظر گرفتن اين سه مولفه، اولين سكوي فازهاي موسوم به فازهاي 35 ماهه پارس جنوبي در خردادماه سال آينده بارگيري شود.

وي با بيان اينكه هم اكنون كار ساخت 25 سكو در كشور در دست اقدام است، اضافه كرد: از اين تعداد، 10 سكو توسط شركت مهندسي ساخت و تاسيسات دريايي در حال ساخت است.

وزير نفت با اشاره به تحقق شعار "ما مي توانيم" و تاكيد بر لزوم تحقق شعار "ما توانستيم" در صنعت نفت، خاطرنشان كرد: هم اكنون پيشرفت كار پالايشگاه هاي پارس جنوبي بسيار مطلوب است و ظرف مدت 27 ماه، پيشرفت بيش از 65 درصدي را در اين زمينه شاهد بوده ايم كه ركوردي در خور تحسين است./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.