سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریس پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله؛

تمهیدات اندیشیده شده برای مقاوم سازی ساختمان ها قانع کننده نیست

رئیس پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت،وزارت مسکن و شهر سازی اقدامات بسیار خوبی برای مقاوم سازی و بهسازی ساختمان ها انجام داده ولی قانع کننده نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی تسنیمی ریس پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله بابیان مطلب بالا افزود: فرهنگ نامناسب ساخت و ساز و استفاده برخی از سازندگان از مصالح ساختمانی  با کیفیت پایین ، از مشکلات عمده در مقاوم سازی ساختمان هاست.

وی با بیان اینکه در جهت مقاوم سازی و بهسازی باید استاندارد های زیادی را تدوین بکار ببریم، افزود: بجز ساختمان های تاریخی که جزو میراث فرهنگی کشور هستنند و از اهمیت خاصی برخور دارند ، بقیه ارزش بهسازی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی بعضی افراد نیز اجازه تخریب و دوباره سازی را به آنها نمی دهند گفت: در این صورت موضوع بهسازی نسبی یا بهبود رفتار لرزه ای مطرح می شود که برای کمک مالی به این افراد ،دستور العملی نیز توسط وزارت مسکن و شهر سازی تهیه شده است.

رئیس پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در خصوص تاثیر فناوری  های نوین در مقاوم سازی ساختمان ها گفت: باید از فناوی های نوین برای بالا بردن سرعت ساخت و ساز بویژه در انبوه سازی، کنترل کیفیت و پایین آوردن هزینه ساخت، بهره برده شود.

وی ادامه داد: طراحی لرزه ای و مسایل سازه ای باید در فناوری های نوین رعایت شود در غیر اینصورت نمی تواند در مقاوم سازی موثر باشد.

وی یکی از راه های پایدار کردن ساختمان ها در برابر زلزله را استفاده از عناصر سبک عنوان کرد و افزود: چون نیروی ناشی از زلزله متناسب با جرم ساختمان است ،عناصرسبک موجب کاهش این نیرو به ساختمان خواهد شد.

وی افزود: با کاهش نیروی زلزله اجزای ساختمان نیز کمتر تحت تاثیر تنش های تخریبی قرار میگیرند،پس سبک سازی اثر مستقیمی در بهبود رفتار لرزه ای ساختمان ها خواهد داشت.

تسنیمی وی استفاده از بتون های سبک اجزای غیر سازه ای سبک،آجر های متخلخل را برای سبک سازی ساختمان ها مفید ذکر کرد. دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران 25 تا 28 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

 در این نمایشگاه هزار و 100شرکت داخلی و بیش از 200 شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می شود، بیش از 20 کشور جهان از جمله آلمان-آمریکا-فرانسه-انگلستان- اسپانیا- ترکیه- ایتالیا-کره جنوبی- چین- اتریش- مالزی- عراق- ژاپن - هنگ گنگ و سوئد حضور خواهند داشت./س
برچسب ها: مقاوم ، ساختمان ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.