3پروژه تححقیقاتی درخصوص انگوربه عنوان دومین محصول باغی باارزش در آذربایجان غربی انجام شد


رئیس کانون صنعت سیب کشورورئیس مرکزتحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی آذربایجان غربی درگفتگوی اختصاصی باخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه بااشاره به اینکه انگور دومین محصول باغی باارزش استان انگور میباشدگفت: احداث کلکسیون ملی انگور با بیش از 800 ژنوتیپ با پیش بینی اینکه به حدود 1200 ژنوتیپ برسد ، هیبریداسیون به منظور دستیابی به انگورهای بیدانه با حبه های درشت و کیفیت برتر، كه در حال انجام است. ارزیابی ارقام وارداتی از فرانسه تقریباً خاتمه یافته است. تولید پایه های انگور مقاوم به سرطان طوقه انگور نیز از جمله برنامه های اصلاحی در این مرکز بوده است.

وی به اهداف مرکزرشد واحدهای فن آوری اشاره کردوافزود:

مرکز رشد واحدهای فناور مرکزی است تحت مدیریت متخصصین حرفه ای که با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کار آفرینانی که در قالب واحد های نوپای فعال در زمینه های مختلف منتهی به فناوری تشکیل شده اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش دارند حمایت می کند.

سکوتی خاطرنشان کرد:از آنجايي كه آذربايجان غربي يكي از قطبهاي كشاورزي كشور محسوب مي شود لذا در كنار سياستهاي ملي كشور سياستهاي استان در راستاي توسعه پايدار با ايجاد اشتغال و افزايش درآمد از طريق كشاورزي در برنامه ريزيهاي توسعه اي در نظر گرفته شده و پيشنهاد مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي براي تاسيس يك شبكه رشد فناوري با تعداد خوشه هاي فناوري در تخصص هاي مورد بخش كشاورزي استان در دست اقدام است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.