سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک توسعه تعاون؛ بانک جامع است

مدير عامل بانک توسعه تعاون با بيان اينکه اين نهاد پولي تنها استثناي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي است، گفت: اين بانک در مقابل واگذاري بانک هاي دولتي ايجاد شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، ماشااله عظيمي با اظهار داشت: فعاليت اين بانک تخصصي نيست بلکه جامع است و همه فعاليتهاي تعاونگران را پوشش مي دهد و مخاطبان و مشتريان ما همه بخش هاي دولتي هستند و به بخش دولتي هم تسهيلات نمي دهيم.

وي با اشاره به فعاليت 170 هزار تعاوني با بيش از 30 ميليون نفر عضو  (غير از تعاوني سهام عدالت) گفت: بانک توسعه تعاون با هدف حمايت و توانمند کردن مالي تعاوني ها با تاکيد مقام معظم رهبري و سرمايه 500 ميليارد توماني دولت در دولت احمدي نژاد تشکيل شده است

عظميي گفت: در دولت دهم تعداد تعاوني هاي فعال از 70 هزار مورد به 170 هزار واحد رسيده است.

مدير عامل بانک توسعه تعاون کشور در باره اولويت هاي تسهيلات دهي گفت : تعاوني هايي که شاغلان و اعضاء آن سهامدار باشند و بانوان کارآفرين ، مشاغل خانگي، صنايع دستي نيز در اولويت هستند.

وي افزود: همچنين سرپرستان خانوار از آنجا که در اقتصاد خانواده تاثيرگذارهستند اگر تعاوني تشکيل دهند در اولويت دريافت تسهيلات از اين بانک قرار مي گيرند و تلاش مي کنيم به سمت مشاغل خانگي که تسهيلات کمتري نياز دارد حرکت کنيم.

عظيمي افزود: سرانه اشتغال در تعاوني ها حدود 10 ميليون تومان است و در پرداخت تسهيلات تعداد اشتغالزايي، مزيت هاي منطقه اي، تعاوني هاي بانوان، ايثارگران و مدجويان دستگاههاي اجرايي، تعاوني هاي دانش بنيان، دچار بحران و تعاوني هاي توليدي صادرات محور از اولويت برخوردارند.

عظيمي اعلام کرد: 90 درصد تسهيلات بانک توسعه تعاون در اختيار بخشهاي تعاوني توليدي است و 10 درصد به بخشهاي تجاري و تامين گردش سرمايه اختصاص دارد.

وي افزود: در 15 سال قبل از دولت نهم و فعاليت صندوق توسعه تعاون حدود 495 ميليارد تومان تسهيلات داده شده  که در هفت سال اخير به سه هزار و 300 ميليارد تومان رسيده است./س
برچسب ها: بانک ، توسعه ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.