180 هزار تعاوني با ايجاد 2 ميليون و 300 هزار شغل در كشور در حال فعاليت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رحيمي در هفتمين جشنواره ملي تعاوني هاي برتر كه امروز در ساختمان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شدبر حضور تعاوني در اقتصاد كشور تاكيد کرد و گفت :  يكي از ساز و كار ترين راه براي توسعه اقتصادي كشور گسترش تعاوني ها است.

وي ادامه داد: با توجه به اقتصاد سرمايه داري در جهان تعاوني ها مي توانند نقش اساسي در توسعه اقتصاد كشور داشته باشند.
رحيمي افزود: براي حل مشكلات تعاوني ها يكي از جلسات دولت را به جلسات مشترك دولت و تعاوني اختصاص دهيم تا خواسته هاي تعاوني ها در حد مقدور به شكل قانون در بياوريم .

 وي تصريح كرد:  زماني كه اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتيحرکت مي کند ،  ما به شدت احتياج به حضور تعاوني ها داريم تا اقتصاد كشور رونق پيدا کند .

رحيمي ادامه داد: از 8 ميليارد جمعيت جهان 1 ميليارد نفر جزو تعاوني ها هستند كه اين رقم در ايران 2 برابر است به گونه اي كه از هر 7 نفر، 1 نفر عضو تعاوني ها هستند.

وي تصريح كرد: بايد نظام توزيع را در سراسر كشور گسترش دهيم و با ارايه كالاي توليد داخل زنجيره توزيع را به گونه اي طراحي كنيم تا دست دلالان و مال اندوزان کوتاه شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر 180 هزار تعاوني با 43 ميليون نفر عضو و 2 ميليون و 300 هزار شغل در حال فعاليت هستند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: 84 هزار تعاوني توليدي وجود دارد و همچنين 20 درصد در بخش مسكن، 30 درصد در بخش كشاورزي روستايي و 80 درصد در بخش تجارت فعاليت مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: در دولت نهم و دهم 32 ميليارد تومان سهام به تعاوني ها واگذار شده است و بانك توسعه تعاون با 1500 ميليارد تومان به تعاوني ها تسهيلات پرداخت كرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار