سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا رويگري:

مديريت سينما آشفته است

بسياري از مشكلات سينما ناشي از مديريت آشفته‌ي اين روزهاي آن است.

رضا رويگري بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما اظهار داشت: در حال حاضر سينما در حال گذراندن روزهاي سخت يا به تعبيري روزهاي موت خود است و مسئولان به كارهاي سطح پايين افرادي كه بايد به دستياري بپردازند مجوز توليد فيلم مي‌دهند.
وي افزود:‌ همه‌ي اين موضوعات ناشي از مديريت آشفته‌ي اين روزهاي سينما است كه مديران با اتخاذ سياست‌‌هاي قوي بايد به گونه‌اي به كار بپردازند كه در صورت صدور دستوري از جانب آنها چه غلط، چه درست همگان خود را ملزم به اطاعت از آن بدانند.
رويگري با اشاره به تاثير سياست‌هاي مديريتي سينما در  جريان توليد فيلم خاطر نشان كرد: كار هنر ضمن پيشي گرفتن از جامعه و مسئولان بايد خلاق و سازنده باشد، اما هنگامي كه يك سري كادر بندي و خط قرمز براي آن تعريف شود، سينماگر قادر به انجام كار فاخري نخواهد بود و به تعبيري خفه مي‌شود.
تصريح كرد:  با مسائل پيش آمده در اين روزها در صورت نداشتن سينما هم اتفاق خاصي نخواهد افتاد، اما اگر خواهان سينمايي فعال و پويا هستيم بايد ضمن حذف ا ين خط قرمزها اجازه فعاليت هر چه بيشتر به هنرمندان داده شود، زيرا كار هنري برخلاف تصور برخي افراد باعث پيشگيري بسياري از ناهنجاري‌هاي جامعه مي‌شود.
اين هنرمند با تاكيد بر تاثير فيلم‌سازان در روند مديريت سينما اذعان كرد: فيلم سازان كه در صورت اتخاذ تصميم گيري درست، پرداختن به كارهايي كه در آن تجربه‌ي بيشتري دارند و شناخت بيشتر از سينما مي‌توانند موثر باشند.
رويگري در خصوص تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي بيان كرد:‌ با توجه به كم كار بودن بخش دولتي در صورتي كه به پشتيباني و كمك و راهنمايي بخش خصوصي پرداخته شود، شاهد آثار موفقي از اين بخش خواهيم بود كما اينكه در حال حاضر بسياري از توليدات از جانب همين سرمايه‌گذاران ناشي مي‌شود.
رويگري در پايان در خصوص تاثير برگزاري جشنواره‌ها در كيفيت فيلم‌هاي توليدي خاطر نشان كرد:‌ اين جشنواره ها در صورتي قادر به عملكرد بهتري خواهد بود كه وجهه‌ي بين‌المللي پيدا كند،‌ اما متاسفانه در سالهاي اخير به كارهايي بها داده مي‌شود كه هيچ ارزش كيفي ندارد./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.