سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمانه زني سينماگران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

نماينده ايران در اسكار 2013 كدام فيلم است؟

با نزديك شدن به مراسم سينمايي اسكار كه هر ساله نظر بسياري را به خود جلب مي كند آرام آرام حدس و گمان ها براي انتخاب نماينده كشورمان در مراسم اسكار 2013 آغاز شده است.

مهدي صباغ زاده ،كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص معرفي نماينده سينماي ايران در اسكار، گفت:انتخاب نماينده ايران در اسكار به تشكيل شوراي انتخابي فيلم‌ها بستگي دارد،موقعيت و شرايط فيلم فيزيكي از گزينه‌هاي انتخاب آن براي اسكار است.
وي ادامه داد:در سال گذشته هياهوي فيلم‌سينمايي "جدايي نادر از سيمين" باعث الويت انتخاب اين فيلم در ميان ساير فيلم‌ها شد؛اما در مقابل امسال فيلم شاخصي به عنوان نماينده اسكار نداريم.
صباغ زاده ضمن اشاره به شرايط خوب فيلم "جدايي نادر از سيمين" در سال گذشته، افزود: متاسفانه فيلمي كه توانسته باشد در كشورهاي جهاني جوايزي را دريافت كند،نداشته‌ايم و واقعيت اين است كه فيلم خاص و خوبي نداشته‌ايم.
وي درخصوص گمانه‌زني‌ها درباره نماينده سينماي ايراني در اسكار،‌اظهارداشت:به نظر مي‌آيد فيلم سينمايي "خانه پدري" به دليل مشكل پروانه نمايش فيلم مسئله داري است و فيلم "يه حبه قند" نيز فيلم خوبي است.
وي تاكيد كرد:‌اعضاي شوراي بررسي انتخاب فيلم‌ها بايد شاخصه‌هاي استاندارد و محتواي فيلم‌ها را در نشر بگيرند و سياست خود را براي نوع ژانرها مشخص كنند.
صباغ‌زاده اظهارداشت:فيلم سينمايي "خاك و آتش" و "راه بهشت" جز فيلم‌هاي تاريخي و ديني هستند و اميدوارم داوران اين فيلم‌ ها را در ميان بررسي‌هاي خود قرار دهند.
وي خاطرنشان كرد:دليل درخشش نماينده اسكار سينماي ايران در سال گذشته به دليل  موقعيت و تبليغات فيلم در سطح جهاني بوده است در عين حال كه آن حاشيه و هياهو ديگر در فيلم‌هاي امسال نيست و آن هم به ارزشي نبودن فيلم‌ها بر مي‌گردد.

*پوران درخشنده: "يه حبه قند" نماينده خوبي براي ايران است

فيلم سينمايي "يه حبه قند" به لحاظ محتواي خانوادگي نماينده خوبي براي سينماي ايران در مراسم اسكار است.
پوران درخشنده كارگردان،در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران درخصوص نماينده‌ي ايران در اسكار،گفت:‌فيلم‌هايي كه براي اسكار انتخاب مي‌شوند بايد از كيفيت و مضموني بالايي برخوردار باشد.
وي ادامه داد:باتوجه به موفق شدن سينماي ايران در اسكار سال گذشته،‌امسال نيز توجه‌ي همه به كشور ما خواهد بود و به همين منظور دقت بيشتري بايد بر روي گزينش فيلم‌ها صورت گيرد.
درخشنده اظهارداشت:فيلمي كه انتخاب مي‌شود بايد حرفي براي گفتن داشته باشد و از ميان فيلم‌هاي ايران،‌"يه حبه قند" شناسنامه‌ي خوبي را از ايران معرفي خواهد كرد.

*ضياء هاشمي:تنها حضور در اسكار كافي است
لزومي به ارائه فيلم شاخص براي اسكار نيست،‌بلكه تنها شركت در اين جشنواره كافي است.
سيد ضياء هاشمي،رئيس اتحاديه تهيه‌كنندگان، در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ي سينمايي باشگاه خبرنگاران در خصوص معرفي نماينده‌ي سينماي ايران در اسكار، گفت:مراسم اسكار وديعه‌اي است كه هر سال اتفاق مي‌افتد و لازم نيست كه حتماً فيلم قابل قبول و شاخصي داشته باشيم و تنها حضور در اين مراسم كافي است.
وي ادامه داد:براي مراسم امسال اسكار نيز فيلم‌هايي داريم كه طي جلسه‌اي،داوران انتخابي مي‌توانند فيلم قابل قبولي را براي نماينده‌ي سينماي ايران انتخاب كنند.
هاشمي درخصوص گمانه‌زني‌ها در خصوص برخي از فيلم‌ها،خاطرنشان كرد:در حال حاضر سينماگران در زماني انتخاب نماينده‌ي ايران چالش‌هايي را ايجاد مي‌كنند اما بايد به دور از حاشيه‌ها، فيلم مورد نظر انتخاب شود.

*علي اكبر ثقفي:داوران در انتخاب نماينده اسكار با انصاف باشند
داوران براي انتخاب نماينده سينماي ايران در مراسم اسكار فيلم‌ها را از روي انصاف و انديشه انتخاب كنند.
علي اكبر ثقفي،تهيه‌كننده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران در خصوص معرفي نماينده سينماي ايران براي اسكار، گفت:فيلمي كه براي حضور در اسكار در نظر مي‌گيرند بايد از استانداردهاي جهاني و موضوعي نو برخوردار باشد.
وي ادامه داد:علاوه بر جهان شمول بودن،ساختار جديد آن به چشم بخورد و همچنين حرفي براي گفتن داشته باشد.
ثقفي اظهار داشت:براي اسكار امسال ما فيلم‌هاي خوبي براي ارائه داريم؛اما اين جشنواره با نگاه سياسي به فيلم‌ها توجه دارد و اين امر قابل پيش‌بيني نيست.
وي خاطرنشان كرد:داوران انتخابي بايد فيلم‌ها را بر اساس مضمون و از روي انصاف انتخاب كنند، به دليل اين كه فيلم انتخابي براي اسكار بايد به عنوان سفير ايران با نظام جمهوري اسلامي همخواني داشته باشد.

*حبيب اسماعيلي: "يه حبه قند"  نماينده‌ شايسته‌اي است

فيلم سينمايي "يه حبه قند" به لحاظ ساختار محتوايي بالا شايسته‌ي نمايندگي سينماي ايران در مراسم اسكار است.
حبيب اسماعيلي،تهيه‌كننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص نماينده‌ي سينماي ايران در اسكار،گفت:‌با توجه به تجربه‌اي كه در سالهاي گذشته كسب كردم مي‌دانم كه كيفيت و ساختار مفهومي در اسكار بسيار حائز اهميت است.
وي ادامه داد:حتما نبايد فيلم‌هايي كه به اسكار فرستاده مي‌شود،موفق شوند و تنها حضور در اين مراسم كافي است.
اسماعيلي اظهارداشت:فيلم‌هايي همچون "ملكه" و "يه حبه قند"،"روزهاي زندگي" گزينه‌هاي خوبي  براي اسكار هستند و همچنين "يه حبه قند" مي‌تواند نماينده‌ي شايسته‌اي براي سينماي ايران باشد.

داريوش باباييان: "ملكه" بهترين گزينه براي اسكار است

فيلم‌سينمايي "ملكه" با شيوه‌ي فيلمبرداري و كارگرداني خوب، گزينه‌ي خوب براي اسكار است.
داريوش باباييان تهيه‌كننده، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نماينده سينماي ايران در اسكار، گفت: فيلم "ملكه" به لحاظ فيلمبرداري خاص و همچنين فيلم "يه حبه قند" با نمايش سنت فرهنگي ايران، گزينه‌ي مناسبي براي معرفي به اسكار است.
وي ادامه داد: در مراسم اسكار سال گذشته و موفقيت ايران در اين جشنواره باعث شده امسال نيز همه‌ي نگاه به ايران باشد.
باباييان خاطر نشان كرد: هيئت داوران احتمالي بايد فيلمي را انتخاب كنند كه حرفي براي گفتن داشته باشد.
برچسب ها: نماینده ، ایران ، اسکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.