سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی تجهیزات شبکه دسترسی نوری Gpon وارد فاز پياده سازي شد

مرحله طراحی تجهیزات شبکه دسترسی نوری Gpon در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به پایان رسید و این پروژه باموفقیت وارد فاز پیاده سازی شد.

مهندس مهدی هاشمی، معاون پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه ارتباطات با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرگاران گفت: پروژه طراحی و ساخت تجهیزات GPON در گروه ارتباطات نوری موسسه با هدف طراحی و ساخت سیستم های OLT،ONU،OTN و ایجاد شبکه پایلوت در حال اجرا است.

وی افزود: در شبکه ملی اطلاعات کشور، شبکه دسترسی نوری FTTX به منظور ارائه سرویس های صوت، تصویر و داده مانند IPTV، VOD،VOIP اینترنت، اینترانت و خدمات IT به کاربران داخلی، طراحی و پیاده سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این شبکه تجهیزات شبکه دسترسی نوری GPON به تعداد زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت اذعان داشت: کسب دانش فنی در خصوص طراحی و ساخت این تجهیرات بسیار حائز اهمیت بوده و گاهی جهت بومی سازی این تجهیزات برای بکارگیری در شبکه های داخلی است.

** تجهیزات GPON دارای مدیریت EMS است

معاون پژوهشکده فناوری ارتباطات موسسه تحقیقات ارتباطات در ادامه با بیان اینکه تجهیزات GPON دارای مدیریت است افزود: آماده سازی و شناسایی ONT و ONU ها از طریق این مدیریت انجام می شود و عملکرد OAM قابلیت تشخیص عیب از راه دوره پیکر بندی مجدد، توانایی ثبت گزارش خرابی ها شامل نوع، زمان و شدت خرابی و علت احتمالی از جمله قابلیت های نرم افزار EMS است .

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده اشتراکی از فیبر در شبکه FTTX و ارسال اطلاعات بطور همزمان به  تمامی ONU ها یا ONT ها این شبکه در برابر استراق سمع و همینطور سرقت سرویس و جعل هویت آسیب پذیر است بنابراین اپراتورهای شبکه باید قادر به تضمین حریم خصوصی و حفظ اطلاعات مشترک باشند.

وی خاطر نشان ساخت:این پروژه با محوریت موسسه و واگذاری قسمت های مختلف به شرکت های داخلی و دانشگاه به منظور استفاده حداکثری از توان داخل کشور، انجام خواهد شد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.