سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس ارز ثبات در بازار ارز را به تنهايي ايجاد نمي کند

مسئولان بايد توجه داشته باشند بورس ارز در شرايطي موفق است كه تمامي شرايط مربوط به بازار ارز در آن لحاظ شود نه آنكه صرفا موضوع معامله مورد توجه قرار بگيرد.

عبد تبريزي كارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بورس ارز در شرايطي مي تواند بازار ارز كشور را تحت تاثير خود قرار دهد كه همه زواياي موجود در بازار ارز مورد توجه مسئولان قرار بگيرد زيرا در شرايطي كه سفته بازي و دلالي در بازار ارز كشور وجود دارد بورس ارز نمي تواند به تنهايي راهي براي ايجاد ثبات و تعادل در بازار ارز باشد.

مديرعامل سابق بورس اوراق بهادار تهران در ادامه تصريح كرد: در نظر گرفتن تمام شرايط براي راه اندازي بورس ارز بايد با توجه به افزايش سطح معاملات آتي ارز در نظر گرفته شود زيرا تا زماني كه ما ارز را به عنوان كالا در نظر مي گيريم بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم كه حجم معاملات آتي آن را هم بايد افزايش بدهيم.

وي ادامه داد: به عنوان مثال اگر قرار است دلار در بهمن ماه به متقاضيان تحويل داده بشود بايد معامله خريد آن به موقع ثبت و ميزان آن به طور دقيق اعلام شود تا بازار ارز كشور با مشكل مواجه نشود./عب
برچسب ها: بورس ، ارز ، ثبات ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.