سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین خبرها از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

آماری که جشن اوباما را «عزا» کرد/ تبلیغات رامنی 1میلیارد دلار هزینه دارد

رامني محور تبليغات خود را به مسائل اقتصادي اختصاص و وعده داده است 12 ميليون فرصت شغلي جديد در اين كشور ايجاد كند. اوباما نیز تلاش كرده است تفاوت خود را در مقايسه با رقيب جمهوريخواهش موفقيتهاي بين المللي نشان دهد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جدیدترین گزارش رسمي اشتغال زايي در آمريكا بسيار نوميد كننده بوده و اين در حالي است كه يكي از مهمترين موضوعات در انتخابات رياست جمهوريِ امسال آمريكا، مشكلات اقتصادي در اين كشور است كه احتمالاً بر تعيين نتيجه اين انتخابات تأثير بسزايي خواهد داشت.

آخرين گزارش وزارت كار آمريكا از ميزان بيكاري در اين كشور نشان داد نرخ بيكاري به هشت و يك دهم درصد كاهش پيدا كرده، اما اين مسئله اي اميدوار كننده نبوده زيرا كاهش نرخي بيكاري در آمريكا صرفاً تصنعي بوده است. علت اصلي كاهش نرخ بيكاري در ماه اوت، افزايش قابل توجه فرصت هاي شغلي نبوده، بلكه دليل واقعي آن اين بوده كه در ماه گذشته 350 هزار نفر از افراد بيكار در آمريكا آنچنان از پيدا كردن شغل نوميد شده بودند كه از گشتن به دنبال شغل براي خود در بازار كار آمريكا اعلام انصراف كردند و بدين ترتيب از مجموعه‌ي نيروي كار آمريكا خارج شدند!

این گزارش جديد از ميزان بيكاري در آمريكا ضربه اي سخت به تبليغات انتخاباتي باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور زده است و اوباما كه در ايالت نيوهمپشاير تبليغ مي كرد، در نشست تبليغاتي اش به اين مسئله اذعان كرد و گفت : ما مي دانيم كه اين كافي نيست و بايد مشاغل بيشتري ايجاد كنيم و به خصوص خلاء ناشي از ركود را سريعا پر كنيم. ما بايد باقدرت بيشتري نسبت به قبل از اين بحران خارج شويم.

اما ميت رامني رقيب جمهوريخواه اوباما از اين فرصت استفاده و يادآوري كرد جشن كنوانسيون دموكراتها با اين ارقام به "عزا" تبديل شده است.

رامني افزود: رئيس جمهور طي چهارسال تقريبا هيچ كاري نكرده است تا مردم آمريكا در زمينه اقتصاد و اشتغال به او اعتماد كنند. هيچ يك از مطالبي كه او روز گذشته عنوان كرد نيز به آمريكاييها اميدي براي بهبود وضع كار يا اقتصاد نمي دهد .

رامني محور تبليغات خود را به مسائل اقتصادي اختصاص و وعده داده است 12 ميليون فرصت شغلي جديد در اين كشور ايجاد كند. اوباما نیز تلاش كرده است تفاوت خود را در مقايسه با رقيب جمهوريخواهش موفقيتهاي بين المللي نشان دهد در حالي كه رامني هيچ تجربه بين المللي ندارد و صرفا بر مسائل اقتصادي تاكيد مي كند.

اوباما به ويژه بر تحقق وعده هايش در خصوص پايان دادن به جنگ در عراق، خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان، مبارزه با تروريسم و كشتن بن لادن تاكيد كرده است.

بنا بر اعلام رسانه ها، بخش عمده اي از هزينه هاي تبليغات انتخاباتي كه بالغ بر يك ميليارد دلار براي هر يك از نامزدها خواهد بود، از اين پس مصرف خواهد شد كه اين انتخابات را به پرهزينه ترين انتخابات در تاريخ اين كشور تبديل خواهد كرد که اگر این رقم در راستای ایجاد شغل و رفاه مردم این کشور صرف می شد نتایج قابل توجهی به همراه داشت.
برچسب ها: جشن ، اوباما ، عزا ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.