سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شب با قرآن/یک حیات تازه

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:
آیه 122سوره انعام

أَوَ مَنْ کانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي‏ بِهِ فِي النَّاسِ کَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُماتِ لَيْسَ بِخارِجٍ مِنْها کَذلِکَ زُيِّنَ لِلْکافِرينَ ما کانُوا يَعْمَلُونَ

و آیا کسی که مرده ( جهل و ضلالت ) بود ما او را زنده کردیم و به او روشنی ( علم و دیانت ) دادیم تا به آن روشنی میان مردم ( سرافراز ) رود مثل او مانند کسی است که در تاریکی ها ( ی جهل ) فرو رفته و از آن به در نتواند گشت؟ ( آری ) کردار بد کافران در نظرشان چنین جلوه گر شده است.

*ایمان به خدا و قیامت و کار نیکو یک حیات تازه است. حیاتی برتر از زندگی حیوانی و یک چشم تازه و نور تازه است که ابعاد تازه ای از هستی آدمی را به او نشان می دهد.

*آن کس که بدین ایمان نرسیده است همچنان در ظلمت و دوزخ فراق گرفتار و از نور دیده عشق که قاف تا قاف است محروم است و هر چه رنج و محنت و فساد وتباهی است در جهان، محصول کار این نابینایان است:

رگ رگ است این آب شیرین و آبِ شور     بر خلایق می رود تا نفخ صور

           نیکوان رفتند و سنت ها بماند    وز لئیمان ظلم و لعنتها بماند

(مثنوی)


*این کودکان تلخ مزاج نمی بینند که چه زهری می افشانند و در زیر دست و پای خود چه کودکان بی گناهی را به خواری افکنده اند و چگونه تمثال زیبایی و تندیس انسانیت و مجسمه آزادی را به نادانی در هم شکستند.

*این در چشمشان نیک می آید. البته بینایان شیرینکاری نیز پیوسته در عالم هستند که باز این تندیس ها را می سازند و بر پا می کنند و به شهد هنر و ادب کامها را شیرین می نمایند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.