سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح شنبه؛

کدام نخست‌وزیر پابرهنه به دیدار رهبری رفت؟ / ازدواج مسلمانان با بهائيان و دفن شدن آنها در گورستان آنها

خروج یک شرکت روسی از ایران ، جنگ ديگ ها ميان حلقه لندن و جبهه پاريس- بروكسل بالا گرفت ، چاپ کتاب موهن درقم، تست دروغ سنجي از اعضاي كابينه امنيتي اسرائيل، پشت پرده گروگانگیری اتباع ایرانی، کانادا سفارت خود در تهران را تعطيل کرد، بسته شدن مرز رژیم صهیونیستی با مصر و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

تايم: اسرائيل احساس انزوا مي كند، ثبات رواني نتانياهو زير سؤال است

مجله آمريكايي تايم، رژيم صهيونيستي را در لفاظي عليه ايران منزوي توصيف كرد.

تايم در گزارشي نوشت: اسرائيل در ابراز تهديد عليه ايران در انزواي استراتژيك قرار گرفته و نتانياهو و ايهود باراك مجبور شده اند به همين خاطر فتيله تهديد را پايين بكشند. موضع اين دو با مخالفت فرماندهان امنيتي و مقامات نظامي مواجه شد. تحليل گراني چون شاي فلدمن به سخنان ژنرال اوري ساگيا از مديران ارشد وزارت دفاع اسرائيل اشاره مي كنند.

تايم از قول فلدمن مي نويسد: ژنرال ساگيا براي اولين بار علنا پرسيد كه آيا اسرائيل مي تواند بر قضاوت و ثبات رواني زمامداران فعلي اش در مديريت جنگ تكيه كند؟ او با فهرست كردن شماري از اشتباهات استراتژيك آقاي باراك و اشاره به تغيير ناگهاني روحيه در آقاي نتانياهو، درباره اين كه اين رهبران بتوانند فشار و استرس ناشي از يك جنگ تمام عيار را تحمل كنند، ابراز ترديد كرد.

مجله آمريكايي مي افزايد: يووال ديسكين، رئيس سابق شين بت، در ماه آوريل موضعگيري نتانياهو و باراك را زير سؤال برد و درباره شايستگي آنان در اداره كشور ابراز ترديد كرد. حتي شائول موفاز، رئيس سابق ستاد مشترك ارتش و معاون سابق نتانياهو در دولت نيز، پس از ديدار با نتانياهو در هفته گذشته، او را «گيج و تحت فشار» توصيف كرده است.

تايم خاطرنشان مي كند: همه اين ها موجب شده كه بنيامين نتانياهو و ايهود باراك نتوانند افكار عمومي را به نفع خود تغيير دهند و حتي شيمون پرز، رئيس جمهور نيز اخيرا با حمله به ايران بدون حمايت آمريكا مخالفت كرد. كاخ سفيد نيز با حمله يك جانبه اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران مخالف است. هفته پيش ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك آمريكا هشدار داد كه حمله اسرائيل تنها برنامه اتمي ايران را كمي به تاخير مي اندازد، تحريم هاي بين المللي را بي اثر مي كند و ايران را به سوي ساخت سلاح اتمي سوق مي دهد.

در همين حال نشريه آلماني دي ولت از «احساس انزوا» در رژيم صهيونيستي خبر داد و نوشت: نشانه هاي اخير در آمريكا مبني بر ناموفق ارزيابي كردن حمله احتمالي به ايران و مخالفت با آن، احساس انزوا در تل آويو را تقويت كرده است. آمريكايي ها در اقدامي غيرمنتظره اعلام كردند نيروهاي شركت كننده خود در رزمايش اكتبر را از 5 هزار نفر به 1200نفر كاهش مي دهند. بهانه اين كار مشكل بودجه اعلام شده اما گفته مي شود اوباما بدين ترتيب خواسته كه ناخرسندي خود را از جانبداري نتانياهو نسبت به رقيب وي (رامتي) در انتخابات نشان دهد.

به نوشته دي ولت «اختلاف ميان آمريكا و اسرائيل بر سر ايران شدت مي گيرد و نتانياهو عصباني است كه اوباما به جاي فشار عليه ايران، به اسرائيل فشار مي آورد.»

جنگ ديگ ها ميان حلقه لندن و جبهه پاريس- بروكسل بالا گرفت

ارگان حلقه لندن عملكرد گروهك موسوم به شوراي هماهنگي سبز را كه در پاريس و بروكسل فعاليت مي كند، موجب ايجاد نااميدي و اختلاف در ميان اعضاي جنبش سبز معرفي كرد.

پايگاه اينترنتي جرس با بيان اينكه انتظار مي رفت اين شورا در دوران محدوديت سران جنبش، باعث انسجام بدنه شود، نوشت: به نظر مي رسد اين شورا در انجام وظيفه چندان موفق نبوده است. به اين عبارت در بيانيه شورا توجه نماييد؛ «شورا از مخالفان مي خواهد با استفاده از تمامي امكانات و ابزارها كه در اختيار دارند، صداي اعتراض خود را نسبت به ادامه يافتن حبس سران و فعالان جنبش بلند كنند؛ و در هنگامه برگزاري اجلاس نمايشي و پرهزينه سران عدم تعهد در تهران، از اطلاع رساني در مورد وضع زندانيان و تعقيب خواسته هاي خود، دريغ نكنند.»

جرس آنگاه نوشت: اين شيوه مبهم دعوت به كنش، دو نتيجه منفي خواهد داشت؛ در درجه نخست انرژي كنشگران را در جهات مختلف پخش نموده و چون اين انرژي هاي واگرا شده به نتيجه اي مشخص نيز نمي رسد موجبات نااميدي را فراهم مي نمايد و در وهله دوم موجبات تضعيف مركزيت آن هسته مركزي را ايجاد خواهد نمود. نظرات ابراز شده در ذيل گزارش فوق در سايت كلمه، خود تا حدودي نشان دهنده اين موضوع است.

جرس افزود: شوراي هماهنگي تبديل به كنشگري شده است كه صرفا به رخدادها آنهم به گونه اي نه چندان تاثيرگذار پاسخ گفته و خود برنامه اي مشخص براي تعقيب اهداف ندارد، حتي در مواردي نيز چون موضوع بيماري مهندس موسوي و تقارن آن با اجلاس سران غيرمتعهد كه فرصتي مناسب براي سازماندهي كنشي جمعي براي افزايش فشار بر حاكميت در جهت رفع حصر از رهبران ايجاد مي شود با موضع گيري هايي مبهم و دعوت هايي غيرمشخص و كلي انرژي ايجاد شده را دچار اتلاف نموده و به جايگاه خود نيز آسيب وارد مي نمايد.

يادآور مي شود برخي گروه هاي تندرو اپوزيسيون با اشاره به كارنامه 2 ساله گروهك موسوم به شوراي هماهنگي و سخنگوي آن (اردشير اميرارجمند) به غلط ادعا كرده اند كه اين گروه ساخته سرويس امنيتي ايران براي ايجاد اختلاف و سردرگمي در ميان گروه هاي اپوزيسيون مي باشد. اين طيف معتقدند شورا عملا نقشه هايي را طراحي مي كند كه نيروي مخالفان هدر مي رود و انرژي موجود به شكلي بي اثر تخليه مي شود و حتي بعضا مخالفاني هم شناسايي و بازداشت مي شوند.

از سوي ديگر برخي محافل حلقه لندن را متهم به بي عرضگي و فرصت طلبي و لفت و ليس مي كنند و معتقدند اين حلقه با پيش كشيدن سناريوي درازگوش تروا در بهمن 88، تير خلاص را به جنبش سبز زد.

روسيه: ملاك ما آژانس است نه سياستمداران ناپخته آمريكا

روسيه نمي تواند بپذيرد كه قوانين آمريكا درباره تحريم ايران ، در خارج از مرزهاي آمريكا اجرا شود.

سرگي ريابكوف معاون وزارت خارجه روسيه به خبرگزاري اينترفكس گفت: ما نمي توانيم بپذيريم كه تحريم هاي آمريكا در خارج از مرزهاي اين كشور اجرا شود. اين تحريم هاي يكجانبه نقض قوانين اساسي بين المللي است.

وي اضافه كرد: ما نگاه متفاوتي از آمريكا به فعاليت هاي هسته اي ايران داريم و آن اين است كه تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران تحت كنترل و نظارت بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي است و موادي كه ايران اكنون در اختيار دارد نمي تواند براي اهداف نظامي استفاده قرار گيرد. اين چيزي است كه رسماً از سوي آژانس نيز تاييد شده است.

ريابكوف گفت: «متأسفانه تحريم براي رسيدن به اهدافي كه در عمل دست نيافتني به نظر مي رسند با توسل به زور و فشار به احساساتي اغواكننده براي سياستمداران در دو سوي اقيانوس اطلس تبديل شده است. اين بازتاب دهنده سياستمداراني است كه ناپخته مي انديشند و از تجربه ها عبرت نمي گيرند.»

وي همچنين گزينه نظامي را داراي آثار فاجعه بار اقتصادي و سياسي و امنيتي براي كل خاورميانه ارزيابي كرد.

نامزدهاي انتخابات آمريكا در گرداب اقتصاد دست و پا مي زنند

اقتصاد آمريكا در اولويت رقابت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور است و سياست خارجي به حاشيه افتاده است.

دويچه وله آلمان اين مطلب را در گزارشي مربوط به معرفي رسمي باراك اوباما به عنوان نامزد حزب دموكرات و در ارزيابي مجادلات تند اوباما و رامني نوشت: اوضاع داخلي آمريكا محور اصلي سخنراني اوباما بود و او در حوزه سياست خارجي تنها به تكرار كليات بسنده كرد. او در اين سخنراني تنها يك بار كلمات «ايران» و «اسرائيل» را به زبان آورد.

دويچه وله مي افزايد: اوباما با شعار «تغيير» به رياست جمهوري ايالات متحده رسيد، اما حالا بسياري از كساني كه در انتخابات پيشين رأي خود را به باراك اوباما دادند، از ايجاد تغييرات موعود نااميد شده اند.

بيل كلينتون نيز در مراسم رسمي اعلام نامزدي اوباما خاطرنشان ساخت: به رغم ميراث سنگين دوره بوش، اوباما كشور را به مفهوم رؤياي آمريكايي هدايت خواهد كرد.

بيل كلينتون گفت: جمهوري خواهان در زمان جرج بوش بي نظمي كاملي برجاي گذاشتند. هيچكس نمي تواند در مدت چهار سال آسيب هاي برجاي مانده اقتصادي را ترميم كند».

دويچه وله با اشاره به دوره شكوفايي اقتصادي آمريكا در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون نوشت: ولي اوضاع اقتصادي آمريكا در حال حاضر با دوره كلينتون كاملاً فرق دارد و نرخ بيكاري بالاتر از 8 درصد شده است.

بي بي سي نيز در گزارشي نوشت: رقم بالاي بيكاري همچنان مورد انتقاد جمهوري خواهان آمريكاست اما كلينتون مي گويد اين وضعيت نابسامان، ارث دوره رياست بوش و جمهوري خواهان است.

روزنامه فرانسوي ليبراسيون نيز در سرمقاله خود نوشت: در سال 1980، در گرماگرم مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري آمريكا، رونالد ريگان، از رئيس جمهور وقت و نامزد دوباره براي انتخابات، جيمي كارتر پرسيده بود «آيا شما بهتر از چهارسال گذشته هستيد؟» باراك اوباماي جوان اكنون دقيقاً با همين پرسش روبرو است، آنهم در شرايطي كه در طول دوره چهار ساله نتوانست به تعهداتش جامه عمل بپوشاند. در اين دوره، بيكاري در آمريكا افزايش يافته، قرضه هاي آمريكا تا سر حد انفجار بالا رفته و ناتواني واشنگتن در اجراي اصلاحات، دير پا شده است.

ليبراسيون مي افزايد: البته رقباي جمهوريخواه و ضد ماليات و ضد دولت اوباما هم بخشي از مسئوليت ها در دشواريهاي اقتصادي كنوني آمريكا را به عهده دارند اما براي پيروزي در انتخابات ماه نوامبر، باراك اوباما بايد روي چيزي بيشتر از واپس گرايي و عدم محبوبيت رقيب خود، ميت رامني، تكيه كند.

گفتني است به تازگي اعلام شده كه ميزان بدهي هاي دولت آمريكا از مرز 16 هزار ميليارد دلار عبور كرده است.

روسياهي فراخوان شبانه رسانه هاي سبز را رها نمي كند

شبكه رسانه اي اپوزيسيون به خاطر سكوت درباره نتيجه توأم با ناكامي فراخوان «حاشيه سازي در حاشيه اجلاس تهران» متهم به بي مسئوليتي و بي صداقتي شد.

پايگاه اينترنتي گويانيوز با تصريح بر اينكه كمترين استقبال از فراخوان الله اكبر شبانه در حين برگزاري اجلاس غيرمتعهدها نشد، نوشت: شيوه هايي همانند «خود را از شر پرونده اي خلاص كردن» و «عدم اعتراف به ارتكاب خطا» رفتارهايي است كه در ميان فعالان جنبش سبز و رسانه هاي آنان به تكرار ديده مي شود. يكي از نزديك ترين آنها نحوه مواجهه با عدم استقبال از فراخوان بانگ الله اكبر رسانه هاي سبز در هفته گذشته همزمان با اجلاس عدم تعهد در تهران است. پيش از اين فراخواني در سايت هاي جنبش سبز (كلمه، سحام نيوز، جرس، ادوار نيوز، نوروز، امروز، نداي سبز آزادي و نداي آزادي) با عنوان «فراخوان بانگ الله اكبر، چهارشنبه و پنج شنبه، ساعت ده شب منتشر شد. اين برنامه درصدد بود كه از فرصت حضور برخي سران كشورهاي عدم تعهد و دبيركل سازمان ملل استفاده كند.

گويانيوز نوشت: با مرور سايت هايي كه اين فراخوان را منتشر كردند مشخص مي شود كه هيچ گونه خبر يا تحليلي از نتيجه اين فراخوان منتشر نشده است. به عبارت ديگر همه اين سايت ها بطور هماهنگ واكنش مردم به اين فراخوان را مسكوت گذاشته اند و به مخاطب خبري درباره استقبال يا عدم استقبال مردم نداده اند. گرچه تلويحا اين سكوت گوياي آنست كه مردم استقبالي از اين فراخوان نكرده اند. اين سكوت گوياي برخي ويژگي هاي فعالان اين سايت هاست كه برخي از مهمترين مفاهيم اجتماعي مانند «مسئوليت اخلاقي» و «اعتماد اجتماعي» را متاثر مي سازد.

در ادامه اين اعتراض آمده است: تصميم هماهنگ به مسكوت گذاشتن عدم استقبال مردم از فراخوان، از ارزش و جايگاه اخلاق سياسي-اجتماعي در ميان اين فعالان و سايت هاي آنان حكايت دارد. در ارتباط با فراخوان الله اكبر اخير، مسئله اين است كه اين فعالان و سايت هايشان كمترين حساسيتي نسبت به مسئوليت اخلاقي در برابر مخاطبان را از خود نشان نمي دهند. به سخن ديگر اين گروهها حساسيتي نسبت به مسئوليت اخلاقي ندارند؛ آنها حاضر به پذيرش مسئوليت شكست اين برنامه نيستند و اساسا احساس نمي كنند كه در صورت عدم استقبال مردم متعهد به پاسخ گويي به اين پرسش هستند كه بر چه مبنايي چنين برنامه اي طراحي كرده اند كه بيشتر در حال باز توليد بي اعتمادي بيشتر نسبت به نيروهاي مخالف حاكميت و توانايي آنهاست؟ طوري كه اين نوع برنامه ها در حال تحليل بردن ته مانده هاي اعتماد مخالفان به امكان هر نوع برنامه اي براي تغيير سياسي در آينده است. من مخاطب متحيرم كه چرا اين گونه توهين آميز با من برخورد مي شود؟

تست دروغ سنجي از اعضاي كابينه امنيتي اسرائيل

بنيامين نتانياهو خواستار تحقيق و انجام تست دروغ سنجي از اعضاي كابينه امنيتي اسرائيل به خاطر افشاي مذاكرات محرمانه شد.

«يديعوت آحارونوت»، پرتيراژترين روزنامه رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه به نقل از يكي از شركت كنندگان در نشست امنيتي نوشته بود كه مقامات امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل بر سر چگونگي مواجهه با برنامه اتمي ايران اختلاف نظر دارند و شماري بر اين عقيده اند كه حمله به تأسيسات هسته اي ايران ديگر مؤثر نيست و خسارات عظيمي را در اسرائيل برجاي مي گذارد.

اين عضو كابينه كه هنوز هويتش فاش نشده است همچنين گفته بود: «ما اطلاعات كامل و به شدت نگران كننده اي را در مورد روند برنامه هسته اي ايران شنيديم و به نظر مي رسد كه هيچ چيز نمي تواند جلوي آن ها را بگيرد. ايراني ها به طور خستگي ناپذير به فعاليت هسته اي ادامه مي دهند و سرعت آن را كاهش نداده اند. آنها در برابر فشارهاي خارجي مقاومت مي كنند.»

نتانياهو به دنبال افشاي محتواي مذاكرات جلسه سه شنبه، جلسه روز چهارشنبه كابينه امنيتي را لغو كرد و در عين حال خواستار تست دروغ سنجي شد تا فرد افشاكننده مذاكرات معلوم شود! در نشست امنيتي مذكور رؤساي سازمان هاي اطلاعاتي (اطلاعات نظامي ارتش، موساد و شين بث) حضور داشته اند. نتانياهو مي گويد «يك نفر به امنيت شهروندان خيانت مي كند و بايد تحقيقاتي انجام شود». اما به گزارش راديو اسرائيل شائول موفاز رئيس اپوزيسيون در پارلمان و معاون مستعفي نتانياهو گفت: «اول از همه خود نتانياهو بايد مورد تحقيق قرار گيرد.»

ايتمار آيخنر، خبرنگار يديعوت آحارونوت، در گفت وگو با بي بي سي درباره جزئيات نشست كابينه امنيتي مي گويد: «وزيران كابينه قدري تعجب كردند كه سازمان هاي اطلاعاتي در مورد ايران اتفاق نظر ندارند. اختلاف نظر در دستگاه اطلاعاتي نه فقط درباره جزئيات بلكه درباره موضوعات اساسي است از جمله اينكه « آيا زمان براي اقدام سپري نشده است؟»

به هم ريختگي در كابينه امنيتي اسرائيل در حالي است كه اختلافات شديدي هم ميان آمريكا و نتانياهو وجود دارد به نحوي كه رئيس ستاد مشترك آمريكا اعلام كرده، همدست اسرائيل در درگيري نظامي با ايران نخواهد شد.

ايهود باراك با تأييد اين اختلافات گفته است «اولويت ها براي آمريكا و اسرائيل در مقابله با برنامه هسته اي ايران متفاوت است و ساعت آمريكا هماهنگ با ساعت اسرائيل كار نمي كند». آمريكايي ها اخيراً ضمن به تأخير انداختن چند باره رزمايش مشترك با اسرائيل اعلام كردند تعداد شركت كنندگان را از 5 هزار نفر به 1500نفر كاهش مي دهند.

در همين حال در فضاي به هم ريخته داخلي رژيم صهيونيستي، ژنرال بني گانتز رئيس ستاد كل ارتش اسرائيل گفت: « مردم اسرائيل مرتب فكر مي كنند كه بامداد فردا كه از خواب برمي خيزند، جنگي در گرفته باشد.» او از صهيونيست ها خواست دستخوش اين هراس عميق نباشند(!)

برخي تحليلگران مجموعه مجادلات چند هفته اخير در ميان سران رژيم صهيونيستي را نوعي جنگ زرگري- با حضور موافق و مخالف جنگ!- در جهت القاي جدي بودن اراده جنگ عليه ايران مي دانند و معتقدند صهيونيست ها بدين ترتيب مي خواهند كه فشارهاي غرب و آمريكا عليه ايران را سنگين كنند هرچند كه همين اتفاق مي تواند فضاي بي ثباتي سياسي و اقتصادي و سياست بازدارندگي امنيتي اسرائيل را با خطرات جدي مواجه كند.



روزنامه وطن امروز :

کدام نخست‌وزیر پابرهنه به دیدار رهبری رفت؟

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و دبیر ستاد بیداری اسلامی در مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید عباسعلی جان‌نثاری در جمع مردم محله لادان اصفهان به اشتیاق وصف‌ناپذیر سران کشورهای عدم تعهد برای دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: نخست‌وزیر یکی از کشورهای مهم جنبش عدم تعهد موقع سفر به ایران قبل از دیدارهای خود با سران دیگر کشورها همواره زمان دیدار با رهبر معظم انقلاب را می‌خواست و مشتاقانه منتظر دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی افزود: اجلاس غیرمتعهدها نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در میان مسلمان و غیرمسلمان چه اعتباری دارد و غافل شدن از این نعمت بزرگ کفران نعمت است.

دبیر ستاد بیداری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر بنگلادش اشاره کرد و بیان داشت: وی دختر شیخ مجیب‌الرحمن، رهبر مذهبی بنگلادش است که در کودتایی پدر و همه اعضای خانواده خود را از دست داده است و هر ساله نیز در این روزها در مراسمی برای آنها عزاداری می‌کند اما وی خطاب به مقام معظم رهبری گفت: «من با اینکه عزادار بودم اما موقعی که فهمیدم اجلاس غیرمتعهدها به میزبانی و ریاست ایران برگزار می‌شود سنت چندساله خانوادگی‌ام را رها کرده و مشتاقانه به ایران آمدم».

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر یک کشور بزرگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اتاق ملاقات‌های رهبری ‌به طوری است که میهمانان می‌توانند با کفش وارد اتاق شوند اما موقعی که نخست‌وزیر این کشور اسلامی قصد ورود داشت کفش‌های خود را درآورد و با لباسی که با آن برای عبادت به مسجد می‌رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و از ایشان خواست برای کشورشان دعا کنند.

پیشنهاد غربی‌ها به مرسی برای نرسیدن به سخنرانی رهبر انقلاب

حسین شریعتمداری، مدیرمسؤول روزنامه کیهان از مقاومت مرسی در قبال پیشنهاد غربی‌ها در آستانه سفر وی به تهران خبر داد. وی با اشاره به حضور مرسی در اجلاس جنبش عدم‌تعهد گفت: درست است كه ما در ترجمه اظهارات مرسی به جای سوریه لغت بحرین را به كار می‌بردیم اما ده‌ها شبكه در ایران از جمله العربیه، پرس، العالم، شبكه خبر و جام‌جم همه اظهارات مرسی را نقل می‌كنند و اگر ما قصد تحریف اظهارات وی را داشتیم ترجمه این كشورها را هم تغییر می‌دادیم.

شریعتمداری با بیان اینكه تلاش زیادی از طرف غرب برای عدم حضور مرسی در اجلاس صورت گرفت، گفت: در بین راه به او پیشنهاد كردند كه اعلام كند هواپیما دچار نقص فنی شده یا مشكل جسمانی برای وی پیش آمده است تا 2 ساعت با تاخیر به اجلاس برسد و در زمان سخنرانی مقام معظم رهبری حضور نداشته باشد.

وی ضمن اشاره به اعتراضات رسانه‌ها به حضور مرسی در ایران اظهار داشت: تمام این اعتراضات به نفع ماست حال یك نفر هم به جای سوریه در ترجمه گفته باشد بحرین فرقی نمی‌كند. مرسی با حضور خود در ایران قطع رابطه با آمریكا را امضا كرد.

مدیر مسؤول روزنامه كیهان افزود: جمال فهمی روز سخنرانی مرسی در اجلاس تهران در مصاحبه‌ای با اشاره به اظهارات وی درباره سوریه گفت: آقای مرسی! نظری كه درباره سوریه اعلام كردید اهانت به مردم مصر بود. نظر شما ما را در كنار اسرائیل و آمریكا قرار می‌دهد.

فرانسه مانع مشارکت ایران در مسابقه ماهواره دانشجویی شد

تیم شهاب کن ست (Cansat) کشورمان که برای حضور در مسابقات طراحی و ساخت ماهواره (شبیه‌سازی ماهواره و فرود مریخ‌نوردها) به کشور فرانسه رفته بود با ممانعت مسؤولان فرانسوی برای ورود به محل برگزاری مسابقات، به میهن بازگشت.

این تیم متشکل از5 دانشجو که نخبه‌های علمی و فنی دانشگاه کاشان هستند، پس از 7 ماه تلاش شبانه‌روزی، قرار بود در این مسابقات شرکت کند. محل برگزاری مسابقات، یکی از سایت‌های وزارت دفاع فرانسه بود. احسان هدایتی، صیاد شیری، مسعود مدخان، بهروز دادخواه و احمدرضا حدیدی از نخبه‌های برق، الکترونیک و مکانیک کشورمان پس از بازگشت به میهن اسلامی تاکید کردند: این یک پیروزی برای جمهوری اسلامی است؛ چرا که دشمن می‌داند ایرانی می‌تواند اما چشم دیدن پیشرفت دانشمندان ایران را ندارد.

این نخبگان اضافه کردند: همه نوع کار ضدحقوق بشر از دشمنان دیدیم جز تبعیض علمی که آن هم برای ما مشهود بود. تیم کن‌ست کشورمان پس از بازگشت به ایران مورداستقبال رئیس و مسؤولان دانشگاه فنی کاشان قرار گرفت.



روزنامه ملت ما:

خروج یک شرکت روسی از ایران

یک شرکت روسی اخیراً صدور استانداردهای محیطی و امنیتی را برای گروه های کشتیرانی بزرگ ایران متوقف کرده است. رویترز در این زمینه گزارش داد: شرکت دریای ثبت کشتیرانی در سن پترزبورگ در بین 13 انجمن طبقه بندی بخش کشتیرانی در جهان قرار دارد اما با توجه به فشارهای امریکا برای اعمال تحریم ها علیه ایران، این شرکت نیز روابط خود را با ایران قطع کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که گروه اتحاد علیه ایران هسته ای در امریکا که تعدادی از سفرای سابق ایالات متحده آن را تشکیل داده اند، برای قطع همکاری دیگر شرکت های خارجی با بخش کشتیرانی ایران فعالیت می کند. قطع روابط این شرکت روسی با ایران تحت تاثیرفشار امریکا در صورتی انجام می شود که روسیه آخرین دور تحریم های اعمالی امریکا علیه ایران را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد درصورتی که این تحریم ها شرکت های روسی را نیز هدف قرار دهند، روی روابط مسکو با واشنگتن تاثیر می گذارد.

اما در شرایطی که مقامات وزارت خارجه روسیه اعلام کرده اند برنامه های هسته ای ایران تسلیحاتی نیست، از تحریم هایی که امریکا به بهانه تهدید آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران علیه این کشور اعمال می کند، پیروی می کنند.



روزنامه قدس:

وزیر بهداشت بستری نشده

دکتر سید حمید حسینی، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبر بستری شدن وزیر بهداشت را تکذیب کرد.

سعید مرتضوی دکتر شد!

بتازگی سایت سازمان تأمین اجتماعی ضوابط «رئیس و مرئوسی» را رعایت کرده و سعید مرتضوی را «دکتر» معرفی کرده است!

راه اندازی شبکه جدایی طلب!

بنابر اخبار رسیده یکی از شبکه های کردستان عراق که با ماموریت تشکیل کردستان بزرگ توسط کردهای جدایی طلب راه اندازی شده است هم اکنون توسط آنتن های تلویزیونی مناطق شمال غرب قابل مشاهده می‌باشد.

چاپ کتاب موهن درقم

اخیراً در سایه کم توجهی مسوولان و نهاد های مسوول، کتابی موهن توسط یکی از انتشارات استان قم به چاپ رسیده است که محتوای این کتاب علیه نظام بوده است.

شغل جدید داماد رئیس جمهور

مهدی خورشیدی، داماد احمدی نژاد در سکوت کامل رسانه ای به سمت رئیس بیمارستان فیروز آبادی شهرری منصوب شد.

پشت پرده گروگانگیری اتباع ایرانی

یک منبع آگاه ترک فاش کرد: دولت ترکیه ده‌ها تن از ربوده شدگان را که برخی از آنها تابعیت ایرانی، عراقی و سوری دارند، برای مبادله با افسران اطلاعاتی خود که در سوریه دستگیر شده اند، گروگان گرفته است.

مرسی در تدارک حمله به بیت المقدس!

خاخام «شموئیل شموئیلی» با ادعای اینکه مرسی، رئیس جمهور مصر در تلاش برای حمله به بیت المقدس است، گفت: اگر اسراییل هم اکنون به رویارویی با مصر بر نخیزد، محمد مرسی به رهبری مخالف همچون جمال عبدالناصر تبدیل می‌شود و مجبور می‌شویم هزینه سنگین آن را بپردازیم.


روزنامه خراسان:

کانادا سفارت خود در تهران را تعطيل کرد

دولت کانادا در اقدامي ناگهاني سفارت خود در تهران را تعطيل کرد . به گزارش عصر ايران به نقل از رويترز ، وزارت خارجه کانادا همچنين از ديپلمات هاي ايراني در اوتاوا خواسته است که ظرف مدت 5 روز خاک اين کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه کانادا با صدور بيانيه اي با ادعاي اينکه ايران تهديدي جدي عليه صلح و امنيت جهاني است ، از آنچه که کمک هاي نظامي ايران به حکومت بشار اسد در سوريه، تهديد عليه اسرائيل و نيز ادامه برنامه هسته اي ايران خوانده، انتقاد کرده است. پيشتر کانادا بخش صدور ويزا در سفارت خود در تهران را تعطيل کرده بود و صدور ويزا براي ايرانيان در سفارت کانادا در آنکارا انجام مي شد.

همچنين به گزارش بي بي سي در بيانيه‌اي که جان برد، وزير امور خارجه کانادا، روز جمعه، ۱۷ شهريور (هفتم سپتامبر) منتشر کرد، آمده است: کانادا سفارتش را در ايران تعطيل مي‌کند.



روزنامه جمهوری اسلامی:

ازدواج مسلمانان با بهائيان و دفن شدن آنها در گورستان آنها

* در برخي مناطق محروم كشور به ويژه از نظر اقتصادي مسلمانان با بهائيان ازدواج كرده و در گورستان آنها دفن مي‌شوند!

حجت الاسلام سيدحسين علي موسوي زاده، مدير گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) با اشاره به فعاليت گروه‌هاي مختلف بهائي در برخي استان‌ها وشهرهاي خاص گفت: روستاي "كتا" در استان كهگيلويه و بويراحمد از جمله مناطقي است كه تعداد فراواني از جمعيت آن بهائي بوده و مركز فعاليت‌هاي بهاييان در ياسوج است.

وي افزود: روستاهاي ديگري از منطقه مانند دره شور، گرم زه، مروه چنار، گودلان و تلخاب نيز از جمله مراكز بهايي نشين اين استان هستند و تعدادي از بهاييان نيز در ياسوج و گچساران فعاليت مي‌كنند.

حجت الاسلام موسوي زاده افزود: بهاييان ياسوج بيشتر مهاجر بوده و از سوي محافل بهايي در شيراز پشتيباني مي‌شوند.

اما بهاييان روستاي كتا، بومي هستند و از سوي محافل بهايي اصفهان از جهت مالي، رفاهي و تبليغاتي مورد حمايت قرار مي‌گيرند و با محفل بهاييان مستقر در بهارستان اصفهان، ارتباط تشكيلاتي دارند.

وي گفت: ازدواج مسلمانان با بهائيان و دفن شدن آنها در گورستان بهائيان در اثر آشنا نبودنشان با احكام است.

موسوي زاده افزود: حتي گردشگران نيز گاهي طعمه مبلغان بهائي قرار مي‌گيرند و مبلغان اين منطقه حتي پس از فعاليت‌هاي تبليغاتي در منطقه و كشور، دوره‌هايي را نيز در آمريكا مي‌گذرانند كه درحال حاضر نيز تعدادي از آنها در تركيه و بيش از 24 يا 25 نفر نيز در آمريكا و كانادا بسر مي‌برند.

بسته شدن مرز رژیم صهیونیستی با مصر

* رژيم صهيونيستي مرز خود با مصر را در صحراي سينا مسدود مي‌كند. ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي با انتشار دستورالعملي به نظاميان صهيونيست دستور داد مرز سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين با مصر در صحراي سينا را مسدود نمايند.

وي در اين دستورالعمل علت اين اقدام را جلوگيري از بروز مشكلات امنيتي براي شهرك نشينان صهيونيست ذكر كرد. صحراي سينا اخيراً شاهد درگيري‌هائي ميان سلفي‌ها و نظاميان مصري بود.

شباهت تحولات کنونی سوریه به حادثه عاشورا

* نخست‌وزير تركيه در اظهاراتي عجيب، تحولات كنوني سوريه را به حادثه عاشورا در كربلا تشبيه كرد.

به گزارش شفقنا به نقل از پايگاه اينترنتي بخش عربي خبرگزاري يونايتدپرس آمريكا، رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه ديروز (جمعه) در كنفرانس بين‌المللي بيداري عربي و صلح در خاورميانه جديد، ديدگاه‌هاي اسلامي و مسيحي در شهر اسلامبول اين كشور طي سخناني حوادث كنوني كشور سوريه را شبيه حادثه عاشورا در كربلا دانست.

رجب طيب اردوغان ضمن تاكيد بر اين مساله كه قتل و كشتار در تمامي اديان آسماني و تمامي مذاهب اسلامي حرام است، مدعي شد: آنچه در سوريه اتفاق مي‌افتد شبيه آن چيزي است كه در كربلا و در روز عاشورا رخ داد، هر چند كه مظلومان و ظالمان اين دوحادثه با هم متفاوت هستند.

نخست‌وزير تركيه با تاكيد بر اينكه حادثه عاشورا در كربلا اوج حوادث مصيبت بار رخ داده در حق مسلمانان است، گفت: "حادثه كربلا تنها حادثه قتل وحشيانه نوه پيامبر اكرم(ص) نيست، بلكه دليل اصلي تفرقه ميان برادران و از هم پاشيدن وحدت آنها است.

" اردوغان در سخنراني خود توضيح نداد كه چرا خود او از تروريست‌ها كه در سوريه به اين اختلاف و برادركشي دامن مي‌زنند حمايت مي‌كند و ارسال سلاح و پول توسط آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي براي شورشيان، كه يك طرف اين برادركشي هستند، را چرا محكوم نمي‌كند؟

سفارت كانادا در تهران بسته شد

* سفارت كانادا در تهران بسته شد. به گزارش بي. بي. سي، ديروز وزارت امور خارجه كانادا در بيانيه اي، از بسته شدن سفارت اين كشور در ايران خبر داده است. در اين بيانيه، به كاركنان سفارت جمهوري اسلامي ايران در كانادا 5 روز مهلت داده شده اين كشور را ترك كنند.

براساس اين گزارش، كانادا، دولت ايران را به دليل حمايت از دولت سوريه ناقض حقوق بشر دانسته است. دولت كانادا بشدت تحت نفوذ صهيونيست‌ها قرار دارد.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.