سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

ارمغان کند ذهنی با مصرف پنیر بدون گردو

یکی از گروههای غذایی مهم که باید در سبد غذایی خانواده جای بگیرد ،گروه شیر و لبنیات است.این گروه بعلت نقش بسزایی کهدر رشد و استحکام بدن دارد حتی الامکان باید بصورت روزانه مصرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگتران زاهدان، سر دسته این گروه یعنی شیر ماده ای سرشار از کلسیم است و سازنده بقیه مواد این گروه نیز می باشد.عدم مصرف شیر عوارض جبران ناپذیری در بدن ایجاد می کند.
یکی از اعضای مهم این گروه پنیر است که دارای طبیعتی سرد و تر است.امروزه انواع گوناگونی از پنیر در بازار مصرف وجود دارد و بعلت وجود مواد غذایی مهم در پنیر به مصارف زیادی می رسد.یکی از این مصارف استفاده از پنیر با نان بعنوان صبحانه است که شمار زیادی این برنامه غذایی را در صبحانه خود گنجانده اند البته مصرف نان و پنمیر فقط زمان صبحانه را شامل نمی شود.
اما سوالی که ذهن بسیاری را در گیر خود می کند این است که آیا پنیر به تنهایی اثر گذاری خوبی دارد یا نه؟ جواب منفی است . باید گفتکه پنیر به تنهایی نه فقط موثر نیست بلکه مضر هم می باشد علت این امر ماده ای بنام تیرامین است که در پنیر وجود داردوباعث کندی ذهن می شودولی از آنجایی که بدن ما دارای قانون و نظم مشخصی است برای رفع این مشکل نیز چاره اندیشی کرده است در واقع این ماده توسط نوعی آنزیم کاتا بولیسم میشوداما این آنزیم فقط تا اندازهای مشخصی در بدن فعال است وبرای فعالیت بیشتر نیاز به مس دارد.
در این هنگام است که نقش گردو بعنوان یکی از منابع مس پررنگ میشود،پس اگر ما بخواهیم از پنیر تا اندازه مشخصی استفاده کنیم بدن ما بصورت خودبخودی از اثر زیاتن اور آن جلو گیری می کند ولی اگر این میزان افزایش یابدباید از گردو بعنوان مکمل استفاده شود./س
برچسب ها: کند ذهنی ، پنیر ، گردو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.