سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 93 درصدي ارزش معاملات فرابورس

بازار فرابورس با جابجايي 267 ميليون اوراق بهادار به ارزش 142 ميليارد تومان نسبت به هفته گذشته با رشد 93 درصدي مواجه شده است.

امير هاموني مدير بازار فرابورس ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: بازار فرابورس با تحت تاثير قرار گرفتن بازار سرمايه و بورس با رشد قابل توجه روبرو شد تا جايي كه با 267 ميليون اوراق بهادار به ارزش 142 ميليارد تومان نسبت به هفته گذشته با رشد بي نظير 93 درصدي مواجه شد.

وي با بيان اينكه بازار فرابورس از نظر حجم، رشد 158 درصدي را تجربه كرد، افزود: در اين هفته گروه صنايع غذايي و گروه سيمان و شركت هاي اصل44 بيشتر صف عرضه را داشتند به طوري كه عرضه 67 درصد سهام شركت بالاست در بازار اول سهام رقابت شديدي را در فرابورس به وجود آورد.

مدير بازار فرابورس اظهار داشت: در بازار سوم اوراق مشاركت به قيمت 75 ميليارد تومان پذيره نويسي شده و مابقي پذيره نويسي به هفته آينده موكول شد.

وي تاكيد كرد: ارزش بازار فرابورس در كل 30 هزار ميليارد تومان است و در حال حاضر عرضه اوليه برنامه ها براي هفته آينده مشخص نشده و طبيعي است.

يكسري از شركت هاي اصل44 معيارهاي پذيره نويسي را دارند از جمله پالايشگاه لاوان، نفت تهران در صف هاي عرضه قرار دارند و پس از آماده سازي با تصميم سازمان خصوصي به مرور عرضه خواهند شد.

هاموني خاطرنشان كرد: تداوم رشد را نمي شود در بازار تضمين كرد در كل بازار تحت شرايط نوسان قرار دارد و تضميني براي رشد يكپارچه نيست.

خوشبختانه بورس سعي بر آن دارد كه بازار را باثبات نگه دارد./عب
برچسب ها: رشد ، معامله ، فرابورس ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.