سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار المپياد ورزشي دانش آموزي +مصاحبه

المپياد ورزشي دانش آموزي در اصفهان پي گيري و به روزهاي پاياني نزديک شد.

مهدیه جعفربیگلو دونده 200متر از استان البرز بعد از قهرمانی در این رشته در سی امین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزان در استان اصفهان در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مدت چهار سال است که من در رشته دوومیدانی فعالیت می کنم. سال اول حضورم به مدال برنز 600متر رسیدم ولی سال بعد از آن تمرین با خانوم رزاقی را شروع کردم و با مربیگری او مدال طلا گرفته و سال قبل در شهرکرد در بخش قهرمانان قهرمانان به مدال نقره رسیدم. سال گذشته مسابقات شهرکرد سطح بسیار بالایی داشت ولی امسال حریفانم از هر سال قدرتمندتر بودند.

وی که از دوندگان باسابقه در المپیاد دانش آموزی گفت: من هر روز تمرین می کنم. صبح و بعد ازظهر در پیست تارتان ورزشگاه آفتاب انقلاب کرج تمریناتم را پیگیری می کنم. در حال حاضر خودم را برای انتخابی مسابقات آسیایی آماده می کنم و در صورتی که موفق شوم با تیم ملی برای مسابقات دوومیدانی آسیایی تمرین می کنم.

جعفربیگلو ادامه داد: هدف من مدال های داخلی نیست و به مسابقات بین المللی فکر می کنم. می خواهم در چند سال آینده به سطح اول دوومیدانی کشور رسیده و مال طلای المپیک را برای کشورم به ارمغان بیاورم. مربی ام خانم رزاقی دلسوزانه با من کار می کند و مطمئنم با او می توانم به این هدفم برسم

سرپرست تیم دوومیدانی اصفهان: با استعدادیابی علمی روند المپیاد هر سال بهتر می شود

فاطمه بهرامی گفت: اگر همین روند استعدادیابی به صورت حرفه ای و علمی ادامه یابد به زودی تمام امیدهای ورزش کشور از میان همین المپیادها انتخاب می شوند و می توانند با سالها تجربه و سن کم در میادین بین المللی به خوبی بدرخشند.

فاطمه بهرامی سرپرست تیم دوومیدانی رده ابتدایی استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات دوومیدانی المپیاد دانش آموزان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت گفت: تیم استان اصفهان هر سال یکی از تیم های موفق در بازی های المپیاد دانش آموزان بوده و امروز تا این لحظه در رده های 100متر و 600متر اول و در رده پرش طول دوم شده است.

وی افزود: قرار بود امسال این دوره از مسابقات دوومیدانی در استان یزد برگزار شود ولی در آخرین روزها میزبانی به اصفهان داده شد.با توجه به فرصت کمی که ما در اختیار داشتیم مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد. مسئولان اصفهان در کمترین زمان با بیشترین قوا کار کردند و خوشبختانه همه تیم ها هم از شرایط میزبانی رضایت کامل داشتند. بهرامی با اشاره به اینکه امیدهای اول ورزش کشور در سالهای آینده از بین همین نفرات انتخاب می شوند خاطرنشان کرد: با یک برنامه ریزی مدون معلم های مدارس هماهنگ شدند و اگر همین روند استعدادیابی به صورت حرفه ای و علمی ادامه یابد به زودی تمام امید ورزش کشور از میان همین نفرات انتخاب می شوند و می توانند با سالها تجربه و سن کم در میادین بین المللی به خوبی بدرخشند. وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائلی که دوومیدانی با آن درگیر است بحث استاندارد بودن پیست تمرین است. پیست دوومیدانی باید 400متر باشد و زمین هایی خارج از این متراژ استاندارد نبوده و باید تغییر پیدا کند تا دانش آموزان همگام با استاندارهای جهانی پیشرفت کنند. 

سرمربی تیم دوومیدانی فارس: دانش آموزان قهرمان امروز، امید المپیکی فردای ایران هستند

دانش آموزان قهرمان در این المپیادهای دانش آموزی، با پتانسیل های بالای خود در حقیقت امید المپیکی فردای ایران هستند و نباید از سرمایه گذاری بر روی آنها غافل شد.

زری فتحی مربی تیم دوومیدانی مقطع راهنمایی استان فارس در مورد برگزاری مسابقات دوومیدانی المپیاد دانش آموزان در استان اصفهان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: گفت: من سابقه زیادی در مسابقات المپیاد دانش آموزی دارم و امسال هم هشتمین دوره است که در این مسابقات حاضر می شوم. امسال تفاوت هایی را نسبت به سال های قبل مشاهده کردیم. برای مثال دایره پرتاب امسال نسبت به سال قبل کیفیت بهتری داشت و به همین دلیل در این رشته رکوردهای خیلی خوبی به ثبت رسید.

وی در خصوص فعالیت در این رشته در استان فارس نیز تصریح کرد: در استان فارس مسئولان تا جایی که در توانشان است امکانات در اختیار ما می گذارند ولی ما رتبه های اول خود را در طول سالها فعالیت در این رشته با تمرین در زمین خاکی به دست آوردیم اما روند توجهات بسیار خوب است و روزهای خوبی را پیش بینی می کنم. فتحی با اشاره به حضور استعدادهای برتر در المپیاد دانش آموزی گفت: ما برای انتخاب دانش آموزان برای حضور در المپیاد در چند رشته استعدادیابی می کنیم و حتی از شهرستان های استان فارس هم تست گیری کرده و نفراتمان  را انتخاب کردیم. اگر مسابقات نونهالان تا رده های بالاتر ادامه پیدا کند بدون شک استعدادهای بسیاری برای حضور در تیم ملی پیشرفت می کنند. سال گذشته مسابقات در رده نونهالان برگزار شد و فکر می کنم رمز موفقیت در رشته های مختلف دوومیدانی ادامه کار مسابقات در رده های اول است.

وی تاکید کرد: همین دانش آموزانی که امروز در این رقابت ها مقام می آورند اگر به حال خود رها نشوند حتی تا 10سال آینده می توانند خود را به سطوح اول آسیا و جهان و حتی درخشش در المپیک برسانند. فقط کافی است به طور مستمر از آنها حمایت شود تا این رشته را رها نکنند.    


برچسب ها: المپیاد ، مدارس ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.