سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش بيني 30 ميليارد يورو براي ساخت قطعات و تجهيزات پتروشيمي

رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت گفت: براي توسعه ساخت قطعات تجهيزات پتروشيمي بيش از 30 ميليارد يورو برآورد شده است.

سيروس تالاري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب كه سرمايه گذاري و تامين مالي سازندگان تجهيزات صنعت نفت از اولويت اساس انجمن سازندگان است افزود: شركت سازندگان در همين راستا تفاهم نامه اي با شركت صنايع ملي پتروشيمي امضا كرده تا نيازها را شناسايي و در جهت رفع نيازها گامي اساسي بردارد.

وي تصريح كرد: تفاهم نامه مراحل عملياتي را طي مي كنند و به زودي قراردادهاي به امضا رسيده مراحل اجرايي خود را آغاز خواهد كرد.
تالاري اظهار داشت: ميزان سرمايه براي تجهيزات طرح هاي پتروشيمي هنوز نهايي نشده است و پيش بيني مي شود در كل 30 ميليارد يورو در اين زمينه اختصاص يابد.

رئيس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت تاكيد كرد: همچنين تفاهم نامه اي نيز با شركت نفت و گاز پارس جنوبي براي تامين نياز 10 پالايشگاه به مدت  5 سال قرارداد بسته و در اين خصوص هم جلساتي تشكيل شده و در حال دسته بندي طرح ها هستيم.

وي اضافه كرد: با توافق صورت گرفته ميان انجمن و مدير عامل شركت ملي نفت ايران به زودي ستاد مشتركي در شركت نفت با حضور نمايندگان كميسيون انرژي مجلس،  اتاق بازرگاني  و نمايندگان حقوقي سازندگان تشكيل خواهد شد تا روند همكاري مطلوب تر و گسترده صورت گيرد.

تالاري تصريح كرد: با توجه به اين سازندگان ايراني از توان بالايي برخوردار هستند در همين راستا طراحي و ساخت قطعات و تجهيزات توسط مهندسان ايراني ساخته مي شود و در حال حاضر صنعتگران كشور در ساخت قطعات به سمت بومي شدن حركت مي كنند و اميد است كه پيشرفت ها و موفقيت هاي بي نظير در اين مسير برداريم./س
برچسب ها: صنعت نفت ، قطعات ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.