بوشهر/

عسلويه قطب صنايع پتروشيمي كشور

عسلويه به قطب صنايع پتروشيمي کشور تبديل مي شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از شيراز ،‌ در مرحله نخست پتروشيمي هاي عسلويه ، 11 مجتمع توليدي ، زيربنايي و سرويس هاي جانبي با ظرفيت حدود 22 ميليون تن در سال به بهره برداري رسيده و با وارد مدار شدن 25طرح مرحله دوم حدود 55 درصد ظرفيت توليد صنعت پتروشيمي کشور به اين منطقه تعلق خواهد داشت .
ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي در عسلويه با بهره برداري  مرحله دوم پتروشيمي هاي مستقر در اين منطقه به 55 ميليون تن در سال افزايش خواهد يافت و به گفته آقاي اولادي مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران ، اين منطقه به يکي از بزرگترين قطب هاي پتروشيمي خاورميانه تبديل مي شود .
کل ظرفيت عملياتي پتروشيمي چنان که مدير برنامه ريزي و توسعه شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفته است تا پايان برنامه توسعه چهارم51 ميليون تن بود که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان برنامه توسعه پنجم به 100 ميليون تن در سال خواهد رسيد .
آقاي اولادي مي گويد : براي رسيدن به اين هدف ايجاد 69 طرح پتروشيمي با ظرفيت 66 ميليون تن در فهرست کار برنامه توسعه پنجم  قرار دارد که 25 طرح شامل طرح هاي توليدي و سرويس هاي جانبي به ظرفيت 33 ميليون تن در سال و با بيش از 25 ميليارد دلار سرمايه گذاري در مرحله دوم پتروشيمي هاي مستقر در عسلويه اجرا مي شود.
پارسال 43 ميليون تن محصولات پتروشيمي در کشور توليد شد که بيش از 16 ميليون و 700 هزار تن از اين ميزان سهم مجتمع هاي پتروشيمي عسلويه بود ./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.