سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "ملكه"؛

انتقادات از "ملكه" بي مورد بود /در حق "ملكه" بي انصافي شد

مخالفان فيلم "ملكه" با شجاعت دلايل مخالفت خود را مطرح نكردند و در جشنواره فيلم فجر با بي انصافي مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "ملكه" با حضور محمدعلي باشه ‌آهنگر به كارگرداني ميلاد كي مرام و حسين باشه آهنگر، حميدرضا آذرنگ بازيگر، ناصر هاشم زاده منتقد و هنگامه قاضياني و مينو فرشچي به عنوان مهمانان ويژه برنامه شب گذشته در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.
در ابتداي نشست محمد علي باشه آهنگر كارگردان فيلم "ملكه" در خصوص جشنواره فيلم فجر و نتايجي كه فيلم در اين جشنواره گرفت گفت: اي كاش افرادي با فيلم "ملكه" مخالفت كرده بودند به شجاعت دلايل مخالفت خود را بيان مي‌كردند و اين طور با اين فيلم برخورد نمي‌كردند.
وي ادامه داد: صلح، پيروزي و يا شكست شرافتمندانه، نتيجه‌ي اصلي هر كاري است و بايد دانست كه در فيلمي كه سخن از جنگ مي‌زنند، سوالات متداول پاسخ خواهند داد.
باشه آهنگر اظهار داشت: از داستان افرادي كه ما در اين فيلم استفاده كرديم تنها دو نفر شهيد شده بودند و بقيه‌ آن ها هنوز زنده هستند.
در ادامه هنگامه قاضياني به عنوان مهمان برنامه ضمن احترام به محمد علي باشه آهنگر عنوان كرد: قصد كوچك شمردن كارگردان فيلم "ملكه" را ندارم اما براي كساني همچون ايشان كه جنگ را  احساس كردند با نگاه احترام ‌آن ها را ببينم و غرض ورزي را نسبت به اين افراد دور كنيم.
وي ادامه داد: فيلم "ملكه" با وجود اينكه رقيب فيلم روزهاي زندگي در جشنواره فيلم فجر بود اما بدون هيچ ترديدي اعتراف مي‌كنم كه در حق اين فيلم بي انصافي شد.
قاضياني ضمن اشاره به بازي خوب ميلاد كي مرام، اظهار داشت: در دوره اي از سينما كه دچار فقر بازيگري هستيم خودخواهي است كه بازي خوب ميلاد كي مرام و تاثيرات بازي ايشان را ناديده بگيريم.
وي افزود: از خداوند مي‌خواهم قضاوت درست را در انديشه‌ ما ايجاد كند تا با دريچه نگاه مناسب و همراه انديشه هاي باشه ‌آهنگر باشيم.
قاضياني در پايان سخنانش ضمن اشاره به فيلم هاي هجو سينماي ايران، خاطرنشان كرد: هزينه هايي كه براي توليد فيلم هاي جنگي و دفاع مقدس مي‌شود و در مقابل هزينه هاي فيلم هاي هجو، بسيار ناچيز است.
ميلاد كي مرام بازيگر فيلم ملكه نيز در خصوص حضور خود در اين فيلم گفت: نگاه متفاوت فيلم نامه به دفاع مقدس و دغدغه‌ي كارگردان به اين موضوع مرا جذب اين فيلم كرد.
وي ادامه داد: جنگ مقدس نيست اما دفاع، مقدس و قابل تقدس است و ذره سختي هم در توليد اين فيلم ديده نمي شود.
در ادامه حميد ‌آذرنگ ديگر بازيگر فيلم، عنوان كرد: بازي كردن در فيلمي كه نگاه تازه اي به جنگ دارد بسيار دوست داشتني است تكرار سكانس ها و سختي كار براي همه نيز لذت بخش خواهد بود.
در ادامه‌ي نشست ناصر هاشم زاده منتقد سينما، در خصوص فيلم "ملكه" گفت: فيلم "ملكه" بخشي از دغدغه هاي قشرهاي اجتماعي ما را و همچنين اعتقادي ترين مسائل را به صورت پرسش مطرح كرده است پرسش هايي كه در فيلم هم نمي‌توان پاسخ آن را پيدا كرد.
وي ادامه داد: باشه آهنگر فيلم با دقت و قابل فكري ساخته است و اگر مخالفتي با اين فيلم باشد ارزشي از فيلم ملكه كم نكرده است.
در پايان مينو فرشچي، فيلم نامه نويس و مهمان ويژه نشست، نيز در خصوص فيلم "ملكه" خاطرنشان كرد: طرفدار سينما هستم و شاهد بودم افرادي مثل ايشان با تلاش و پشتكار بسيار به سطح جهاني رسيدند و كاملا در عرصه‌ي جهاني مطرح شدند.
شايان ذكر است، در پايان نشست كارگردان و عوامل فيلم با لوح تقدير مورد تشويق و تقدير قرار گرفتند./ي2
برچسب ها: ملکه ، باشه آهنگر ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.