سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداري از طرح هاي پتروشيمي در هفته دفاع مقدس

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي با اعلام اينکه طرح هاي ويژه هفته دولت در هفته دفاع مقدس بهره برداري مي شود، گفت: با توجه به اينکه هفته دولت با اجلاس جنبش عدم تعهد همزمان بود ، بهره برداري اين...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزي خبر، عبدالحسين بيات افزود: واحد هيدروژنيزاسيون در تبريز، طرح پيش تصفيه آب و تصفيه آب در پتروشيمي فجر ماهشهر آماده افتتاح است.

وي با اشاره به اينکه خط 1 طرح پتروشيمي کاويان در هفته دفاع مقدس افتتاح مي شود و خط دوم آن هم تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: اين طرح پتروشيمي با توان توليد 2 ميليون تن بزرگترين توليدکننده اتيلن در منطقه محسوب مي شود.

مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي از فاز اول خط اتيلن غرب به عنوان يکي ديگر از طرح هايي ياد کرد که امسال به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اينکه اين طرح از لحاظ طول خط، ميزان سرمايه گذاري و ميزان دِبي انتقال در دنيا بي نظير است، افزود: طول اين خط2450 کيلومتر و  ظرفيت انتقال اتيلن آن هم 3،5 ميليون تن در سال است.

بيات گفت: در حوزه پتروشيمي براي برنامه پنجم توسعه 73 طرح داريم که براي اجرايي شدن انها 50 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز است.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي اين طرح ها در سال هاي مختلف بايد اجرا شود و با اجراي کامل اين طرح ها 66 ميليون تن ظرفيت جديد ايجاد خواهد شد.

بيات با اشاره به اينکه 19 طرح مهم از اين طرح ها با نام مهرماندگار بايد تا پايان دوره رياست جمهوري دهم به پايان برسد، افزود: طرح توسعه بوتن (1) پتروشيمي جم، زنجيره کلرال کالي و توليد پي وي سي در پتروشيمي اروند، اسکله مايعات صادراتي در ماهشهر و نيز طرح تفکيک هوا و نيتروژن پتروشيمي مارون که تاکنون بهره برداري شده از اين طرح ها است./س
برچسب ها: صنایع ، پتروشیمی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.