سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگراني سازمان هاي حقوق بشر از اقدامات خشونت بار و غير انساني دولت ميانمار عليه مسلمانان

در ماه ژوئن گذشته در درگيري هاي نژادي که ميان بودايي ها با اقليت مسلمانان روهنگيا در استان راخين صورت گرفت ده ها تن کشته و دويست هزار تن آوره شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي ، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد و سازمان هاي حقوق بشري دولت ميانمار مسلمانان اين کشور را به شدت مورد شکنجه قرار مي دهد.
سعد الدوسري گزارشگر شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي  در سايه انتقادهاي بين المللي که ميانمار با آن مواجه است بيش از پانصد راهب بودايي به همراه تعدادي از شهروندان عادي اين کشور روز يکشنبه در شهر ماندالاي دومين شهر بزرگ اين کشور راهپيمايي کردند تا از اين طريق حمايت خود را از موضع دولت در برابر اعمال خشونت باري که اخيراً مناطق غربي ميانمار  با آن مواجه بوده نشان دهند.
براي تحقيق درباره اين بحران توماس اوجئاکوينتانا نماينده حقوق بشر سازمان ملل متحد در ميانمار اخيراً به استان راخين سفر کرد تا زمينه را براي تهيه گزارشي که به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارائه دهد فراهم آورد.
نماينده حقوق بشر سازمان متحد از وضع موجود در اين استان ابراز نگراني کرد.
راهبان بودايي مي گويند طي سه روز آينده به راهپيمايي هاي شان ادامه مي دهند و انتظار دارند مردم بيشتري به آن ها بپيوندند.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است بوداييان ميانمار که در اکثريت هستند به صورت ناهنجاري با اقليت مسلمان اين کشور رفتار مي کنند و مسلمانان روهينگيا بسيار مورد آزار و شکنجه قرار مي گيرند.
اقليت روهنگيا تابعيت ميانمار را ندارند هرچند که بسياري از آن ها نسل اندر نسل در ميانمار زيسته اند. حکومت اين کشور نيز اين اقليت را مهاجران غير قانوني مي داند که از بنگلادش به ميانمار آمده اند از سوي ديگر بنگلادش نيز آن ها را رد کرده و آن ها را بدون تابعيت مي داند.
سازمان ملل متحد جمعيت اقليت روهنگيا در ميانمار را هشتصد هزار تن اعلام کرده که دولت اين کشور براي آن ها قيد و بندهاي شديدي قرار داده است از جمله اينکه آن ها براي ازدواج و آوردن بيش از دو بچه و مسافرت در بيرون روستاهاي شان نياز به مجوز دارند.
سازمان هاي حقوق بشري نيز معتقدند که دولت ميانمار تلاش کافي براي متوقف ساختن خشونت هايي که در ماه ژوئن رخ داد انجام نداده است و تازه پس از آن نيز نيروهاي امنيتي عليه اقليت روهنگيا وارد عمل شدند که اين مساله منجر به قتل عمدي، تجاوز هاي جنسي، بازداشت هاي دستجمعي و شکنجه اعضاي اين اقليت شد.
برچسب ها: میانمار ، مسلمان ، شکنجه ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.