سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خری که نا غافل جیگر گوشه آنور آبی ها شد!

"جیگر ممنوع تصویر شد" این خبری بود که در هفته گذشته روی خروجی برخی از رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  ماجرا از این قرار بود که شبکه‌های جام جم 1 و نمایش در اقدامی مشابه تصمیم به باز پخش مجموعه «کلاه قرمزی 91» کردند که در این بازپخش قسمت‌ها و آیتم‌هایی که در آن «جیگر» (خر دوست داشتنی و عروسکی) گویا  بنا به صلاحدید مدیران نظارتی تلویزیون به دلیل بد آموزی‌های رفتاری از جمع شخصیت‌های محبوب مجموعه «کلاه قرمزی 91» کنار گذاشته شد.




 این خبر با مزه و البته تعجب بر انگیز تنها چند ساعت بعد از انتشار توسط عوامل سازنده مجموعه "کلاه قرمزی" به کلی تکذیب شد و حتی مدیران جام جم نیز از شنبدن این ماجرا اظهار شگفتی والبته بی اطلاعی کردند.

اما همین چند ساعت کافی بود تا باز هم داستانی تازه شکل بگیرد. داستانی که قهرمانش یک خر عروسکی بود اما عروسک گردانش رسانه‌های وابسته به ضدانقلاب همچون جرس، بی بی سی، فیس بوک، بالاترین و.. بودند که قصد داشتند به هر قیمتی شده، این ماجرا را به مسائل سیاسی ایران ربط دهند.

این که خبری منتشر و بعد تکذیب شود، اتفاقی است که در طول هفته ممکن است بارها در فضای رسانه ای رخ دهد. امری که به خودی خود و در بسیاری از موارد به دور از تنش و تشویش اذهان عمومی  اتفاق می افتد. اما وقتی عده ای با داشتن اهداف خاص، قصد موج سواری و سو استفاده از این شرایط را داشته باشند، موضوع فرق می کند.


کاریکاتور روزنامه جام جم

 تنها نتیجه ای که می توان از جو سازی رسانه های ضد انقلاب در این زمینه گرفت این است که وقتی در جریان برپایی اجلاس سران غیر متعهد در تهران سوژه و بهانه ای برای سر و صدا و ایجاد تنش در کشور ایران نیست، باید به دنبال حاشیه ای کوچک گشت و آن را زیر ذره بین گذاشت و انقدر در موردش حرف زد تا مردم فکر کنند که این اتفاق اهمیت بسیار بالایی دارد. 

نمونه اش خبر فوق الذکر است که شاید اگر رسانه های اپوزوسیون به موضوع آن دامن نمی زدند، عروسک پنبه ای و بی جان طهماسب و جبلی این گونه قهرمان رویین تن نمی شد و همان روز اول قائله این  شایعه کودکانه ختم به خیر می شد.

اما پافشاری این گونه جریان ها در بزرگنمایی چنین موضوع کم ارزشی، کار را به جایی می رساند که در برخی شبکه های اجتماعی، حمایت از "الاغ عروسکی" راه می افتد و البته هیچ کدام از افرادی که به عضویت این کمپین ها در می ایند، از خود نمی پرسند که یک عروسک 500 گرمی به چه حمایتی نیاز دارد؟!



البته عدم توجه  عامه مردم به تنش هایی که مغرضان آن را دنبال می کنند، بار دیگر به آنها نشان داد که  دست آویز سیاسی قرار دادن عروسکی محبوب  نخواهد توانست خدشه ای به انسجام داخلی وارد کند و ضد انقلاب باید به فکر سوژه های جذاب تری برای شانتاژ باشد وگر نه تنها لطیفه هایی باقی می ماند که مردم در انها هوش و استعداد آنور آبی ها را به سخره می گیرند: "با توجه به نماد حزب دمکرات آمریکا (الاغ)، اوباما از "سرجیگر" خواهش کرد به واشنگتن برود. ملکه انگلستان ضمن مخالفت و انتقاد از انحصار طلبی آمریکا اعلام کرد که اگر "دوک قبرس" را از دست بدهد دست به خود سوزی می زند."

امثال این جملات طنز امیز در میان مردم کم نیست و خبر از آن دارد که شاید بتوان گاهی برای مدتی کوتاه  اذهان عمومی را مشوش کرد اما فریب مردم ایران کار بسیار دشواریست .

 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
 
برچسب ها: جیگر ، فیلم ، سینما ، شبانه ، باشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
بی نام
۱۰:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
بابا عزیز دلم این شبکه ها خودشون خرن منتها نمیفمن حالا عکس خودشونو دیدن ذوق زده شدن.
حسن پویان
۰۱:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
,وقتی سوژه نباشه دست به دامن اینجور کارا میشن.. بی بی سی فکر کرده مردم داخل ایران بلانسبت خیلی شیرین عقلن. اشکالی نداره بزار اونا هم اموراتشونو بگذرونن و دلشون رو به این خره خوش کنن.. ما هم اینجا یه خنده ای میزنیم. این چیزا دیگه عادی شده
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
این شبکه ها مثل بی بی سی خودشون و خر گیر آوردن حالا با این جو سازی ها می خوان ما رو هم مسخره حودشون بکنن