سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انبارلويي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

اجلاس تهران نشانگر انزواي آمريکا و رژيم صهيونيستي

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه گفت: حضور بيش از 100 کشور در اجلاس تهران، نشانگر انزواي سياست‌هاي تجاوزکارانه آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه و جهان است و اين در حالي است که ايران به عنوان يک کشور تاثيرگذار در منطقه و جهان مطرح شد.

محمد کاظم انبارلويي در گفتگو با خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران  پيرامون اجلاس سران جنبش نم گفت: برگزاري موفقيت‌آميز شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، ارائه يک پک ديپلماتيک به استکبار جهاني بود و طي اقامت شش روزه دو سوم نخبگان و سران جهان در تهران شاهد تصويري نيرومند و منضبط و کارآمد از ايران بودند که بر طبق آن تمامي تبليغات دشمنان داخلي و خارجي نظام خنثي شد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه با اشاره به دستاوردهاي مثبت داخلي و خارجي نشست سران جنبش عدم تعهد تصريح کرد: توطئه‌هاي غرب براي بي‌رمق نشان دادن کنفرانس نم خنثي شد و ايران توانست در بيانيه نهايي، تصويري از جامعه جهاني که جمهوري اسلامي در راس آن قرار دارد را نشان دهد.

وي با اشاره به ادعاي غرب مبني بر انزواي ايران تاکيد کرد: حضور بيش از 100 کشور در اجلاس تهران نشانگر انزواي سياست‌هاي تجاوزکارانه آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه و جهان است و اين در حالي است که ايران به عنوان يک کشور تاثيرگذار در منطقه و جهان مطرح شد.

انبارلويي با بيان اينکه ايران طي رياست سه ساله بر جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند از يک جريان نيرومند در منطقه و جهان سود ببرد، تصريح کرد: آنچه در بيانيه نهايي جنبش عدم تعهد ذکر شد، تقريبا درد و هدف مشترک همه کشورهاي عضو اجلاس است و تمام ديدگاه‌ها در اين بيانيه مطرح شده و ايران مي‌تواند تعامل‌بخش بين اين کشورها باشد.

وي افزود: پس از اين، جنبش عدم تعهد مي‌تواند به عنوان يک جريان نيرومند از ظرفيت خود در حل مشکلات کشورهاي عضو در برابر نظام سلطه استفاده کند.

عضو حزب موتلفه مهمترين موضوعي که ايران در دوره رياست خود بر جنبش نم مي‌تواند پيگيري کند را حل مناقشات سوريه دانست و اظهار داشت: با توجه به مسائل مطرح شده در بيانيه پاياني و محکوم شدن هر گونه مداخله خارجي در منطقه، مهمترين مسئله براي کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها، وضعيت سوريه است که بايد با کمک کشورهاي منطقه حل شود.

انبارلويي خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان رياست جنبش نم، فعاليت‌هايي را براي حل مناقشه سوريه آغاز کرده که طبق اخبار، نشستي بين کشورهاي درگير براي حل مناقشه تدارک ديده شده‌ است.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: انبارلوئی ، اجلاس ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.