سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمین کنگره بین المللی سلول هاي بنیادی برگزار می شود

هشتمین کنگره بین المللی پزشکی با سلول های بنیادی با محورهای مباحث باروری و ناباروری 15 تا 18 شهریور در سالن رازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست، دکتر نیک نژاد عضو هیئت علمی رویان افزود: کنگره باروری و ناباروری در تاریخ 15 تا 18 شهریور در سالن رازی شامل مباحث ناباروری زوجین ، جنین شناسی و شبیه سازی، آندرولوژی، ایپدمیولوژی و بهداشت باروری، فیزیولوژی باروری، روش های پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری، تصویر برداری در ناباروری، ژنتیک ناباروری، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین، یائسگی و اخلاق پزشکی در باروری و روانپزشکی و مشاوره در زوجین نابارور برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: در مبحث باروری و ناباروری در مجموع 30 ساعت سخنرانی در 14 جلسه که 2 جلسه آن مشترک با کنگره سلول های بنیادی است به همراه 7 ساعت سخنرانی پرستاری و مامایی در ناباروری ارائه خواهد شد.
 
نیک نژاد با اشاره به این که 8 نفر به عنوان سخنران مدعو خارجی و 4 نفر به عنوان برنده جشنواره نیز سخنرانی خواهند داشت افزود: این مدعوین از کشورهایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، اتریش هستند.
 
نیک نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مقالات ارسال شده اشاره و عنوان کرد: تعداد مقالات ارسال شده 582 مقاله که بیشترین مقالات مربوط به گروه های زنان و آندرولوژی و جنین شناسی است که از این تعداد 74 نفر به عنوان سخنران و 276 عدد پوستر انتخاب شده است که تعدادی از این ارائه کنندگان از کشورهای خارجی هستند.
 
وی ادامه داد: تعداد مقالات خارجی ارسال شده بیش از 80 مقاله از سی کشور خارجی که بیش ترین آن مربوط به آمریکا با 21 مقاله و از کشورهای فرانسه، تایوان ، ایتالیا ، انگلستان ، پرتغال، عربستان سعودی ، نروژ، آرژانتین، مجارستان، هند، ژاپن، برزیل، آلمان، ترکیه، بلژیک، مصر، مکزیک، چین ، ایرلند ، اسپانیا، روسیه بوده است.
 
نیک نژاد با اشاره به برگزاری کارگاه های جانبی کنگره خاطر نشان کرد: کاربرد كوتر قطبی در جراحی به روش هیستروسلوکپی در هیستروسلوکپی های اپریتیو، کارگاه باز برنامه ریزی گامت و جنین، ارزیابی شکست DNA  اسپرم و کاربردهای بالینی آن، کارگاه سونوگرافی اسکرنیک جنین در سه ماهه دوم، کارگاه میوم و ناباروری، تشخیص و گزینه های جدید درمانی که مدرس آن از کشور اتریش است ، پیش کنگره Implantaion که چهار دهم شهریور ماه در پژوهشگاه رویان برگزار می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.