سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار هنرمندان ایرانی در اکسپوی هنری تورنتو

گالری کوئین در تورنتوی کانادا در آستانه‌ ورود به چهارمین سالگرد فعالیت خود، میزبان سومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی با شرکت هنرمندان ایرانی و بین‌المللی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این نمایشگاه گروهی سالانه آثار هنرمندانی از ایران، کانادا، کوبا، برزیل و ایتالیا در سبک‌ها و مدیوم‌های گوناگون به معرض نمایش گذاشته‌ شده است. ۲۱ هنرمند در زمینه‌های نقاشی، آبرنگ، گرافیک، تصویرسازی، ویدئو آرت و عکاسی به انتخاب هیأت کارشناسی و ارزیابی گالری کوئین در این رویداد مشارکت دارند.
ویژگی مشترک تمام کارهای به نمایش درآمده در این رویداد هنری اندازه‌ی ارائه‌ آنهاست که همگی در ابعاد ۲۰ اینچ در ۲۰ اینچ (۵۰ سانت در ۵۰ سانت) ارائه شده‌اند و به همین دلیل و نیز چون درآمد حاصل از فروش کارها بین گالری و هنرمند به صورت ۵۰ به ۵۰ تقسیم می شود، عنوان نمایشگاه ۵۰/۵۰ انتخاب شده است.
تمام آثار حاضر در این نمایشگاه با در نظر گرفتن هرگونه حاشیه یا پاسپارتو همگی در یک سایز عرضه شده‌اند.
گالری کوئین که حمایت از هنرمندان نوگرا و خلاق در عرصه‌ هنرهای تجسمی را هدف خود عنوان می‌کند، در این نمایشگاه اکثرا آثاری انتزاعی و پست‌مدرن را به نمایش گذاشته است. آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه با فراخوانی عمومی که گالری کوئین چندی پیش منتشر کرده بود، گردآوری شده است.
در پاسخ به این فراخوان حدود ۱۸۰ هنرمند آثار خود را برای ارزیابی و شرکت در این رویداد هنری ارسال کردند که در نهایت ۲۱ هنرمند به نمایشگاه راه یافتند. هر هنرمند برای مرحله‌ داوری مجاز به ارسال حداکثر ۵ اثر شده بود.
افسانه صفری، بیانکا کوبریک، فیروزه تنگستانیان، هالا ساب، ژامک هادیان، جو ساب، لیزا کریپس، مهناز پیروزفر، مرجان مظاهری، مریم حفیظی‌راد، مینا حمیدی، شیرین آق‌دایی، وو یان، کامیل بولادی رودریگوئز و مریم سرابی‌ دریان نقاشان و گرافیست‌های راه‌‌یافته به این نمایشگاه هستند.
هر کدام از این نقاشان در این نمایشگاه بیان شخصی خود را دارند ولی عموما تلاش کرده‌اند با به کارگیری عناصر آشنای ایرانی و شرقی و تلفیق آن با فرم‌های تکنیکی فیگوراتیو یا انتزاعی، فضاهایی جدید بیافرینند که با تخیلات و شبیه‌سازی‌هایی همراه باشد که حتی مخاطب را گاهی در برخی آثار به یاد مینیاتور و نگارگری سنتی ایران بیاندازد.
*عکس ها و مونتاژها
کاوه بغدادچی تنها هنرمند شرکت‌کننده‌ مقیم ایران است که با سه تک عکس در این نمایشگاه حضور یافته است. پرهام دیده‌ور، عکاس ایرانی مقیم تورنتو، هم با ۴ عکس که به صورت مجموعه عکاسی شده‌اند دیگر عکاس ایرانی حاضر در این رویداد لقب گرفته است.
آنت سیپ، دیوید کمپتون و یان بووشر سه عکاس دیگر کانادایی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در بخش عکاسی به نمایش درآمده است. تمام عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه با تکنیک فتومونتاژ تهیه شده‌اند به جز مجموعه‌ی پرهام دیده‌ور که دارای نگاهی مستند و خلاق است.
نمایشگاه ۵۰/۵۰ که از نهم اوت (۱۹ مردادماه) در محل این گالری در مرکز شهر تورنتو، بزرگ‌ترین شهر کانادا، آغاز شده و تا پایان اوت (۱۰ شهریور) ادامه داشت.
رویدادهای هنری و فرهنگی‌ در کانادا به ویژه در تورنتو که شهری با ماهیت چندفرهنگی است همیشه از تنوع خاصی‌ برخوردار بوده است./ي2

برچسب ها: اکسپو ، نمایشگاه ، تورنتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.