معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راهکارهای حضور برجسته استان مازندران در اکسپو 2015 میلان ایتالیا خبر داد.

مهدی گلچوب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: نمایشگاه جهانی اکسپو صحنه‌ای برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها است.

وی افزود: این نمایشگاه دومین رویداد بزرگ بین‌المللی است و کشورهای مختلف جهان در آن تاریخ، فرهنگ، هنر و دانش کشورشان را در غرفه‌هایی به نمایش می‌گذارند.

این مسئول تصریح کرد: اکسپوها هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و آخرین اکسپوی برگزار شده به اردیبهشت سال 1389 یعنی سال 2010 در شهر شانگهای چین باز می‌گردد.

گلچوب به روند انتخاب نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان با شعار "تغذیه، زمین، انرژی برای حیات" اشاره کرد و اهداف این نمایشگاه را علم و تکنولوژی برای سلامت، بهداشت، کیفیت غذا، کشاورزی و تنوع زیستی، نوآوری در زنجیره غذایی کشاورزی، آموزش رژیم غذایی، غذا و فرهنگ، همکاری و توسعه عنوان کرد.

وی در ادامه مزایای شرکت در نمایشگاه اکسپوی 2015 میلان را معرفی صنایع غذایی، کالا و خدمات، فناوری‌های برتر شامل دستاوردهای دارویی، میکروالکترونیک، نانو فناوری و انرژی‌های نو کشور عنوان کرد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی، گردشگری و سوابق تاریخی و موقعیت خوب فراهم شده در قبول نقش محوری برای برگزاری نمایشگاه اکسپو اضافه کرد: پیشنهاد برگزاری دومین همایش ملی را داریم و از دستگاه‌ها و تشکل‌های استان خواستاریم برای حضور قدرتمند در حوزه‌های مختلف نهایت تلاش خود را انجام دهند تا مازندران نقش برجسته‌ای در این رویداد جهانی داشته باشد./س

برچسب ها: راهکار ، اکسپوی ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.