سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکنجه وکیل و فعال حقوقی مصری در زندان عربستان

وکیل و فعال حقوقی مصری در نامه ای به همسرش از زندانهای عربستان، تأکید کرد که سعودی ها برای اعتراف گرفتن، او را به شدت شکنجه می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم،  همسر "احمد الجیزاوی" که رژیم سعودی پس از بازداشت وی در سفر عمره او را به حمل قرص های حاوی مواد مخدر متهم کرده، اعلام کرد که همسرش توانسته است نامه ای را به او برساند.

پایگاه الوطن نوشت، الجیزاوی توسط یک شهروند مصری که در عربستان زندانی بوده، توانسته نامه ای را برای همسرش بفرستد.

الجیزاوی در این نامه، با تأکید بر اینکه در سفر عربستان هیچ گونه قرص حاوی مواد مخدر و یا حتی هیچ قرصی نداشته، نوشته است: پرونده ای که علیه من درست شده دروغین و ساختگی است، و تصاویری که از من گرفته شده، با زور بوده است.

الجیزاوی تأکید کرده است که همه ادعاهای مطرح شده مبنی بر اعتراف من دروغ است و کسانی که چنین مسأله ای را مطرح کرده اند باید محاکمه شوند.

الجیزاوی همچنین اعلام کرده است که برای گرفتن اعتراف او را به شدت شکنجه می کنند.

احمد الجیزاوی پس از انقلاب مصر به شدت از رژیم سعودی و به ویژه پادشاه این کشور به دلیل بازداشت صدها شهروند مصری بدون محاکمه در زندانهای عربستان انتقاد کرد.

وی چند ماه بعد هنگام سفر به عربستان برای عمره، به دست نیروهای امنیتی سعودی در فرودگاه بازداشت شد.

پس از مدتی با شدت گرفتن اعتراضها به بازداشت این وکیل و فعال حقوقی، سرانجام مسئولان امنیتی سعودی دلیل بازداشت او را همراه داشتن قرص های مواد مخدر اعلام کردند.

برچسب ها: عربستان ، زندان ، شکنجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.