سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحاني بلندپايه بحريني :

بحرین نیازمند تغییرات واقعی برای حل بحران آن است

شیخ عیسی قاسم رئیس شورای علمای بحرین تاکید کرد تغییرات واقعی تنها راه خروج از بحران در این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم ؛ فادی السید گزارشگر این شبکه افزود: دهها هزار بحرینی در تظاهرات روز گذشته در غرب منامه فریاد هیهات منا الذله سردادند. در تظاهرات آزادی و دموکراسی در بحرین، موجهای انسانی در مناطق مختلف این کشور به حرکت درآمد. شرکت کنندگان در این تظاهرات با محکومیت سیاستهای دولت بحرین، گفتگو با آن را در سایه ادامه سرکوب و ظلم رد کردند. 

شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) منامه گفت: «خشونت سودی نخواهد داشت. فریبکاری، تبلیغات نادرست و مانورهای سیاسی رژیم هم به جایی نخواهد رسید. راه خروج کشور از بحرانی که به علت دشمنی رژیم با مردم به وجود آمده، پذیرفتن حق، به رسمیت شناختن جایگاه مردم و اصلاحات واقعی است. باید ظلم، تبعیض و نادیده گرفتن اراده مردم بحرین پایان یابد.» 

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در تظاهرات در خیابان البدیع در منطقه الشاخوره در غرب منامه بر ابراز همبستگی با بازداشت شدگان بحرینی تاکید و بازداشتهای ظالمانه را محکوم کردند. دهها هزار نفر هم در مناطق الصالحیه و شهرکان با سردادن شعارهایی مجازات مسئولان قتل شهروندان بحرینی و در راس آنها نخست وزیر را خواستار شدند. مردم منطقه راس الرمان هم در تظاهرات خود بر سرنگونی رژیم آل خلیفه و برپایی نظام دموکراتیک در بحرین تاکید کردند. 

گزارشگر این شبکه اضافه کرد: تظاهرکنندگان در منطقه السنابس، ستره و کرزکان، خروج نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین را خواستار شدند و بر ادامه اعتراضات مردمی تا زمان تحقق خواسته هایشان تاکید کردند. 
برچسب ها: بحرین ، تغییر ، بحریان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.