رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار خانم شيخ حسينه واجد نخست وزير بنگلادش و هيأت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگي و كهن ايران و بنگلادش و رايج بودن زبان فارسي در گذشته دور در بنگلادش، تأكيد كردند: ارتباطات عميق فرهنگي، زمينه بسيار مناسبي براي همكاريهاي سياسي، بين المللي، اقتصادي و اجتماعي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام‌معظم رهبري؛ حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(جمعه) در ديدار خانم شيخ حسينه واجد نخست وزير بنگلادش و هيأت همراه، با اشاره به سابقه فرهنگي و كهن ايران و بنگلادش و رايج بودن زبان فارسي در گذشته دور در بنگلادش، تأكيد كردند: ارتباطات عميق فرهنگي، زمينه بسيار مناسبي براي همكاريهاي سياسي، بين المللي، اقتصادي و اجتماعي است.

ايشان با اشاره به جايگاه تأثيرگذار بنگلادش در سازمان كنفرانس اسلامي، جنبش عدم تعهد و گروه D8، افزودند: همكاريهاي كشورهاي اسلامي و استفاده از ظرفيت هاي يكديگر، قطعاً در جهت منافع ملتهاي مسلمان و قدرت روزافزون آنها خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي تنها راه مقابله با سياست‌هاي قدرت‌هاي زورگو را نزديكي و همكاري كشورهاي مستقل و اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: ‌اگر اين اتحاد و همكاري بصورت جدي وجود داشت، اكنون نبايد شاهد مسائل تأسف بار در سوريه و بحرين مي بوديم.

خانم شيخ حسينه واجد نخست وزير بنگلادش نيز در اين ديدار با تأييد سخنان رهبر انقلاب اسلامي گفت: كشورهاي اسلامي و كشورهاي مستقل بايد با بسيج امكانات و ظرفيت هاي خود مانع از تصميم گيري قدرتها براي ديگر كشورها شوند.

وي همچنين تأكيد كرد: بنگلادش خواهان گسترش روابط خود با ايران در زمينه هاي مختلف بويژه در بخش هاي اقتصادي و تجاري است.









انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: پایگاه ، رهبر ، بنگلادش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار