سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت های زیر گروه لیگ جهانی

عطايي: اذیت وآزار مصریها به نفعمان شد/پختگی ملی پوشان عامل غلبه بر مصرها

بهروز عطایی، مربی اسبق تیم ملی والیبال گفت: تیم ملی ایران در دیدار نخست مسابقات زیرگروه لیگ جهانی مقابل مصر بازی بسیار خوب وزیبایی را به نمایش گذاشت.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: همان طور که پیش بینی می شد اذیت و آزار مصریها در دوره گذشته و این دوره از مسابقات زیرگروه لیگ جهانی انگیزه ملی پوشان را برای شکست آنها تا حد قابل توجهی ارتقا داد. به طوری که شاهد بودیم هر یک از بازیکنان دارای حالت انتقام جویانه از حریف هستند.

وی گفت: والیبال ایران در طول سالهای اخیر رشد قابل قبولی را داشته و کیفیت بازیها در مقابل حریفان صاحب نام قابل دفاع است.

مربی اسبق تیم ملی والیبال تصریح کرد: باید به مجموعه فدراسیون والیبال برای این رشد تبریک گفت، آنها باایجاد شرایط ایده آل و فضای مناسبی نیل به اهداف متعالی را تسریع بخشید، انجام حدود 30بازی تدارکاتی و قرار دادن کم نظیرترین امکانات در اختیار ملی پوشان باعث شد تاهم اکنون به راحتی از سد تیم ملی مصر (قهرمان قاره آفریقا) عبور کنیم.

عطایی گفت: انجام بازیهای دوستانه، تدارکاتی و یا رسمی با تیمهای صاحب نام جهان از قاره های مختلف باعث شد تا استرس ملی پوشان تا حدقابل توجهی کاهش یافت و آنها با حداقل فشار روحی و اشکال فنی مقابل مصر بازی را پیش ببرند.

وی از پیش باخته بودن تیم ملی مصر مقابل ایران را تکذیب کرد و اظهار داشت: به هیچ عنوان مصریها دراین بازی ضعیف ظاهر نشدند ما در ست نخست برنده بازی شدیم، چراکه اگر نتیجه این ست را به حریف واگذار می کردیم، شرایط سخت و بازی دچار اشکال می شد. برد با پوئن بر 31 فشار روحی را از روی تیم ایران برداشت.

*پختگی ایرانی ها عامل برد بود
 
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیب تیم ملی کشورمان در این دیدار را بازیکنانی تشکیل می دادند که از تجربه بسیار بالایی برخوردار بودند پختگی علی نادی، محمد موسوی و به طور کلی تمامی والیبالیست های حاضر در زمین باعث شده بود تا آنها مقابل حریف قدرتمند خود با تسلط و کارگروهی عالی ظاهر شوند.

عطایی گفت:تیم ایران توانست به خوبی در این دیدار بازی خود را به حریف تحمیل کند وهمین امر باعث شد تاآنها نتوانند عالی ظاهر شوند بازیکن پست قطر پاسور و پشت خط زن مصریها در بازی شب گذشته خوب ظاهر نشد.

*امیدوارم جنس تفکر ملی پوشان عوض شده باشد
وی حساسیت بازی دوم تیمهای ملی مصر  ایران را بسیار بالا دانست و یادآور شد: متأسفانه در والیبال مارایج است که بازیکنان بعد از هر برد(به خصوص با نتیجه سه برصفر) خیلی زود دچار غرور می شوند، اکثر باختهای ما در طول 2سال اخیر مقابل حریفان به خاطر وجود چنین تفکر و ذهنیتی در میان بازیکنان بوده است، این امر آسیب بزرگی به پیکره والیبال کشور وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جنس والیبال ما به گونه ای است که با هر برد بازیکنان دچار غرور کاذب میشوند از کادر فنی تیم ملی توقع داریم که این شرایط را به حداقل برساند.

اگر بازیکنان با وضعیت عادی و نرمال به مصاف حریف بروند به طور قطع حریف را شکست داده و دیگر نیازی به پوئن شماری نخواهد بود/آق

برچسب ها: ملی ، والیبال ، مربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.