مربی پیشین تیم ملی والییال کشورمان گفت: بازی با مصر برای صعود به مسابقات لیگ جهانی 2013 بسیار سخت و حساس است.


بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: بازی مقابل تیم ملی مصر بسیار مهم و در مرحله حساسی برگزار می شود، ما سابقه بازی با این تیم را در کارنامه خود داریم و تاکنون سه باخت با نتیجه سه بر صفر، یک برد با نتیجه سه بر 2 و یک برد دیگر با نتیجه سه بر یک را مقابل مصریها کسب کرده ایم از سه باخت تیم ملی ایران مقابل مصریها دو بازی در قاهره انجام شده است، این نتایج حاکی از تعادل قدرت به صورت تقریبی میان دو تیم است.

وی گفت: هر تیمی که در مسابقه ورودیه لیگ جهانی 2013 از شرایط مطلوب تری برخوردار باشد به طور قطع نتیجه بهتری کسب می کند البته باید بگویم تیم ایران با توجه به شرایط موجود در قاهره از وضعیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

وی افزود: تیم والیبال ایران دارای پتانسیل بسیار بالا و پر قدرت است، ما توان برد و غلبه بر حریف مصری را داریم ولی در این راستا باید به چند نکته توجه ویژه ای داشته باشیم، نخست آنکه در ورزش باید نگاه انتقادی را گنجاند، در حال حاضر برخی تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی سوال برانگیز است، ما شاهدیم در مسابقات انتخابی المپیک در ترکیب تیم ملی از رضا قرا استفاده می شود ولی در مرحله جدید تمرینات این بازیکن حتی به اردوهای تیم ملی دعوت نمی شود.

مربی پیشین تیم ملی تصریح کرد: پوریا فیاضی دیگر مهره تاثیر گذار و کلیدی تیم ملی در پیکارهای جام جهانی ژاپن هم اکنون جزو لیست 14 نفره اعزامی به مسابقات زیر گروه لیگ جهانی نیست، در مسابقات جام جانی حسام بخششی یا علی حسین به همراه تیم ملی به ژاپن اعزام شدند ولی پس از آن دیگر به اردوها دعوت نشدند به نظر من این جابه جایی ها لطمه و صدمه بزرگی به تیم ملی وارد خواهد کرد و نمی دانم چرا این اتفاقات می افتد، امیدوارم منطقی و الیبالی و حرفه ای پشت این مسائل موجود قرار گرفته باشد.

*بازی با مصر حکم صعود را امضا می کند
مربی پیشین تیم ملی والیبال در ادامه گفت: بازی تیم ایران مقابل مصر در مسابقات زیر گروه لیگ جهانی 2013 حکم صعود ما به این رقابتها را امضا می کند، شرایط بسیار سخت است ملی پوشان ایرانی باید از شکستهای گذشته خود مقابل قهرمانان قاره اروپا درس بگیرند تا بتوانند با نتیجه بهتری قاهره را به مقصد تهران ترک کنند.

*احتمال تکرار سناریوی میزبانی مصریهاهست
عطایی در خصوص وضعیت میزبانی مصر در مسابقات انتخابی لیگ جهانی اظهار داشت: میزبانی مصریها بسیار ضعیف است ، به خاطر دارم در دوره گذشته ما حدود هفت الی هشت ساعت در فرودگاه قاهره بدون هیچ دلیل موجه و خاصی معطل شدیم تا توانستیم جواز ورود به این کشور را کسب کنیم . شاید این سناریو و مسائلی شبیه به آن امسال هم دوباره تکرار شود این ناشی از فرهنگ آنهاست.

وی تصریح کرد: بازیکنان ایرانی باید با آمادگی کامل نسبت به بروز مسائل حاشیه ای مقابل حریف ظاهر شوند و ذهن خود را نسبت به چنین اتفاقاتی باید آماده کنند، بروز اتفاقات غیر عادی در ورزشی امری طبیعی است، اعضای تیم ایران تک به تک باید تمام انرژی و هم و غم خود در را روی برد مصر در خانه خود متمرکز کنند.

مربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان گفت: به طور معمول تیم والیبال ایران در مقابل تیم های هم رده و هم سطح خود با اضطراب و استرس بسیار زیاد و غیر قابل وصف بازی می کند امیدوارم در دیدارهای اخیر ایران مقابل مصر این اتفاق صورت نگیرد./ق

برچسب ها: والیبال ، عطایی ، مصر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار