سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سود تریلیون دلاری غرب از ایجاد درگیری در جهان

هرچقدر تعداد نزاع ها و درگیری ها در جهان بیشتر شود، تقاضا برای خرید از کمپانی های بزرگ تولید سلاح در غرب بیشتر خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کنفرانس بین المللی تاریخ فعالیتهای نظامی جهان برای نخستین بار در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان در حال برگزاری است و بیش از 200 نفر از 50 کشور از پنج قاره جهان در این کنفرانس بین المللی با عنوان «فناوری و جنگ» حضور دارند.

در این همایش اعلام شده که میزان هزینه های نظامی در سطح جهانی سالانه بیش از یک تریلیون و 500 میلیارد دلار است و آمریکا با فاصله بسیار زیادی از دیگر کشورها، بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان محسوب می شود.

با توجه به اینکه اکثر تجهیزات پیشرفته نظامی برای عملیات شناسایی و مخابراتی تقریبا به صورت انحصاری در اختیار کشورهای غربی است، هرچقدر تعداد نزاع ها و درگیری ها در جهان بیشتر شود، تقاضا برای خرید از کمپانی های بزرگ تولید سلاح در غرب بیشتر خواهد شد.

به نظر می رسد هیچ کشوری در غرب، نمی تواند از چنین سود بالایی چشم پوشی کند و در همین منطقه خاورمیانه، تلاش رسانه های غربی برای ایران هراسی، منجر به انتعقاد قراردادهای چند ده میلیارد دلاری فروش موشک، جنگنده و بالگرد شده است.

برچسب ها: سود ، غرب ، درگیری ، تجارت ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.