سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش نسبي دما از امروز و ورود گرد و خاك از اواخر فردا

دماي استان هاي سواحل درياي خزر امروز با افزايش نسبي دما مواجه است كه از اواخر روز پنج شنبه به ويژه عصر روز جمعه اين روند با ورود يك جبهه هواي خنك از شمال غرب كشور پايان مي يابد.

عبدالرضا اميدوارشهري مدير كل پيش بيني وضع هواي كشور و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با بيان اين مطلب به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براين اساس طي بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي از اواخر وقت روز پنج شنبه شاهد كاهش دما در استان هاي شمالي خواهيم بود كه اين وضعيت تا اواسط هفته آينده ادامه دارد.

**ورود گرد و خاك

اميدوار شهري ادامه داد: براساس بررسي نقشه هاي هواشناسي انتظار مي رود از روز چهارشنبه توده گرد و خاك كه در حال شكل گيري در كشور عراق است رفته رفته به مرزهاي غربي و جنوبي كشور نزديك و استان هاي ايلام،خوزستان، آذربايجان شرقي و كردستان را تحت تاثير خود قرار دهد.

اين گزارش حاكي است، دماي هوا در استان هاي آذربايجان شرقي و غربي از امروز كمي ابري كه در بعدازظهر با افزايش ابر و بارش پراكنده روبرو است ضمن آنكه اين وضعيت از اواخر وقت فردا همراه با ورود گرد و خاك خواهد بود.

اميدوار شهري در ادامه در خصوص وضعيت آب و هواي استان هاي اصفهان، خراسان رضوي، فارس و مازندران تصريح كرد: شرايط جوي در اصفهان امروز كمي ابري كه در نواحي غربي اين استان شاهد افزايش ابر و بارش پراكنده باران خواهيم بود كه اين روند در روزهاي پنج شنبه و جمعه طي روز هوا صاف اما از بعدازظهر ابري و در ارتفاعات همراه با وزش باد خواهد بود.

 اين خبر حاكي است، خراسان رضوي امروز و فردا هواي صاف و جمعه صاف تا كمي ابري است اما استان فارس امروز كمي ابري و در شهرهاي شرقي اين استان شاهد افزايش ابر و بارش پراكنده براي امروز و فردا هستيم.

وي در پايان درباره وضعيت آب و هواي مازندران گفت: استان مازندران امروز كمي ابري در اواخر وقت همراه با افزايش ابر و بارش باران است كه اين وضعيت در روزهاي پنج شنبه و جمعه ابري همراه با رعد و برق و وزش باد است ضمن آنكه سازمان هواشناسي در خصوص وضعيت هواي استان هاي كشور دو اخطاريه تاكنون صادر كرده كه مردم براي دريافت اطلاعات بيشتر مي توانند با مراجعه به سايت سازمان هواشناسي از جزئيات بيشتر وضعيت هوا در اين دو اخطاريه مطلع شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.