سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام رهبر:

فقه اسلامي با مجازات زندان منافات دارد

يك عضو کميسيون حقوقي، قضايي مجلس هشتم گفت: قوانين فعلي قضايي آنقدرها هم بازدارندگي ندارند و حتي مجازات زندان هم با مشي اسلام همخواني ندارد و نياز به تجديد نظر در قوانين حقوقي و قضايي احساس مي‌شود كه مراجع قضايي كشور بايد به اين مساله رسيدگي كنند.

حجت الاسلام محمد تقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به نقش تربيتي عفو و تخفيف مجازات زندانيان در ادامه زندگي اجتماعي آنها اظهار داشت: تربيت آرمان اصلي هدايت جامعه به سوي رستگاري و سعادت است و گسترش آثار تربيت در جامعه نقش مهمي در پيشگيري از جرايم دارد.

وي در ادامه فقه اسلامي را مخالف با مجازات زندان دانست و تصريح کرد: قوانين زندان براي شارعان قابل قبول نيست و در مجازات اسلامي نيز چنين حکمي براي مجرمان تعريف نشده مگر در مواردي خاص كه براساس حكم قاضي تعيين مي‌شود.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد:‌ قوانين اسلام بدون وجود زندان نيز بازدارندگي دارند و مجازات‌هاي لازم در آنها تعريف شده است.

اين عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس هشتم خاطر نشان کرد: قوانين فعلي قضايي آنقدرها هم بازدارندگي ندارند  و حتي مجازات زندان هم با مشي اسلام همخواني ندارد و نياز به تجديد نظر در قوانين حقوقي و قضايي احساس مي‌شود كه مراجع قضايي كشور بايد به اين مساله رسيدگي كنند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، زندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.