سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پذیرش دانشجو در دوره های پودمانی مهارتی از مهر ماه

از مهر ماه دوره های کاردانی پودمانی مهارتی دانشجو می پذیرد.

دکتر رجبعلی برزویی، معاون آموزش دانشگاه علمی و کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نظام آموزش عالی مهارت محور شده است و در نظام جدید دوره های آموزشی شامل کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای است که کاملا پودماني هستند و آزمون جامع از این پس برداشته می شود.

برزویی افزود: کیفیت آموزش در این نظام کاملا بررسی شده است و شامل 60 درصد آموزش در محیط کار و 40 درصد آموزش های دانش پایه خواهد بود.

وی با بیان اینکه داوطلب برای پذیرش در این دوره ها باید 32 ساعت کاربینی را بگذارنند خاطر نشان کرد: کاربینی یک دوره پیش نیاز برای ایجاد شناخت کافی از مهارت های شغلی در مورد رشته مورد نظر، مشکلات و مزایای آن و شرایط اقتصادی پیرامون کار در آن رشته خواهد بود.

وی تصریح کرد: آغاز پذیرش در این دروه ها از مهر ماه خواهد بود که شامل 320 هزار نفر داوطلب خواهد بود و این ظرفیت شامل 117 هزار داوطلب در دوره های حرفه ای و 113 هزار داوطلب در دوره های فنی می باشد.

وی گفت: از بهمن ماه هیچ دفترچه ای با عناوین قبلی توزیع نمی شود و دوره های پودمانی به شکلی کاملا متفاوت و کارشناسی شده نسبت به دوره های قبل برگزار خواهد شد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.