سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارس خصوصی انگلیس در مسیر بسیار خطرناکی گام گذاشته اند

دیلی میل: مدیر سابق مدارس خصوصی انگلیس در مورد آنچه «قرار گرفتن این مدارس در مسیری بسیار خطرناک می خواند» هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دیلی میل: هزاران خانواده طبقه متوسط مجبور به خروج از بخش آموزش و مدارس خصوصی به علت افزایش هزینه‌ها شده‌اند. در ده سال گذشته، میانگین شهریه‌ها تقریباً دو برابر شده است.

 

این افزایش بدین معنا است که پرداخت شهریه مدارس خصوصی اکنون فراتر از توانایی طبقات متوسط همچون داروسازان، معماران، کارشناسان آی.تی، مهندسان و دانشمندان می‌باشد.


یک دهه پیش، افراد متعلق به این مشاغل قادر به پرداخت هزینه‌های مدارس خصوصی بودند. طبق نتایج تحقیقات اخیر، اکنون صاحبان این مشاغل بدون تأمین وجه از سایر منابع غیر از حقوق خود، برای حضور در مدارس خصوصی، مشکل دارند.


محققان دریافتند که میانگین هزینه یک روز دانش آموز در مدرسه خصوصی، 11.457 پوند می‌باشد که این میزان در سال 2002، رقمی معادل 6.820 پوند بوده است.


سورن سیرو، اقتصاددان، می‌گوید: افزایش هزینه‌ها باعث شده است که بسیاری از کارمندان مشاغل مختلف، قادر به تأمین هزینه مدارس خصوصی برای فرزندان خود نباشند.


مدیر سابق مدارس خصوصی، هشدار داد که این بخش، اعتماد عمومی را از دست داده و مخصوص افراد بسیار ثروتمند شده است. به گفته مارتین استفان، مدارس خصوصی و مستقل، اکنون در مسیر بسیاری خطرناکی گام گذاشته‌اند، چرا که برای بسیاری از مردم عادی انگلیس، قابل دسترس نمی‌باشند.


بیشترین افزایش هزینه‌ها متعلق به لندن و جنوب غربی انگلیس و معادل 79 درصد در یک دهه بوده است.111

 

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: مدارس ، خصوصی ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.