سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير ميانمار در دهلي نو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجلاس غيرمتعهدها فرصت طلايي براي ايران/ لزوم نظارت جنبش غيرمتعهدها بر سازمان ملل

سفيرميانمار در دهلي نو گفت: برگزاري اجلاس سران عدم تعهد به معناي اقتدار روز افزون جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌المللي است.

"يوزين يو" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، باتأکيد بر اينکه ايران با پذيرفتن مسئوليت در هر اجلاس بين‌المللي به خوبي از عهده اداره آن برمي‌آيد، اظهار داشت: نگراني امروز ما اين است که سازمان ملل به صورت ابزاري در اختيار قدرت‌هاي سلطه‌گر قرار گيرد، لذا از اين رو اين سازمان بايد از طريق جنبش‌هاي بين‌المللي همچون جنبش غيرمتعهدها کنترل شود.

وي افزود: نبايد اجازه دهيم جنبش غيرمتعهدها، سازمان کنفرانس اسلامي و همچنين ساير نهادهاي بين‌المللي در يک مسير نامشخص قرار گيرند.

سفير ميانمار در دهلي نو با بيان اينکه بر همين اساس معتقديم مديريت ايران بر جنبش غيرمتعهدها يک فرصت طلايي براي درخشيدن جمهوري اسلامي در منطقه است، خاطرنشان کرد: برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اين فرصت طلايي را هم براي ايران و هم براي جنبش فراهم کرده است که بصورت يک بازيگر فعال در عرصه بين‌المللي حضور يابند و اجازه ندهند که نظام سلطه از مراکز دستگاه‌هاي بين‌المللي به صورت ابزاري در جهت تأمين منافع خود استفاده کند.

وي در پايان گفت: اجلاس عدم تعهد با ديگر اجلاس‌ها متفاوت است و بر همين اساس، جنبش غيرمتعهدها صاحب فعاليت و تحرک بيشتري در عرصه بين‌المللي خواهد بود.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.