سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته دولت عنوان شد

منتقد دولتيم اما خدماتش را فراموش نمي‌‎کنيم

دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: دولت در برخي حوزه‌ها فعاليت خوبي داشته و در برخي نيز متاسفانه عملكرد چندان مناسبي نداشته است.

علي عبدي دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با هفته دولت و عملكرد دولت نهم و دهم گفت:‌ با توجه به اينکه وظيفه اصلي دولت، اجراي قوانين تصويب شده مجلس شوراي اسلامي است در همين راستا از دولت به عنوان قوه مجريه و اجرايي در نظام سياسي ياد مي‌شود.

وي در بررسي عملكرد دولت احمدي‌نژاد يادآور شد:‌ فعاليت دولت در حوزه‌هاي مختلف و گسترده اقتصادي، سياست خارجي، فرهنگي و ... به اشكال گوناگون بوده كه در برخي از آن‌ها عملکرد خوبي داشته و در برخي نيز متاسفانه عملكرد چندان مناسبي نداشته است.

اين فعال دانشجويي اضافه كرد: جداي از بحث تحريم و فشارهاي بين‌المللي كه از سوي دشمنان به نظام جمهوري اسلامي تحميل شده، بايد اين مسئله را مدنظر قرار داد كه دولت هم آن‌طور كه بايد نتوانسته بحران اقتصادي كشور را مهار كند.

عبدي فعاليت در حوزه اقتصادي را از عملكرد‌هاي ضعيف دولت نهم و دهم عنوان كرد و يادآور شد:‌ عملکرد حوزه بازرگاني و وجود عده‌اي دلال در بازار اقتصادي كشور و اينكه دولت تا كنون هيچ اقدامي در خنثي‌سازي آن‌ها نكرده از اقدامات منفي دولت در اين چند سال است.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران نقش دولت کنوني را در سياست خارجي اينگونه بيان کرد:‌ متاسفانه دولت نسبت به شعارهاي مختلفي كه در سال‌هاي 84 و 88 در ارتباط با حوزه سياست خارجي کشور داد كمي عقب‌نشيني كرده است.

عبدي در ادامه با بيان اينكه خدمتگذاران دولتي در اين چند سال از خود عملكرد قابل قبولي هم داشته، تاکيد کرد: برقراري ارتباط  عميق با مردم به ويژه مناطق محروم كشور و همين‌طور ساده‌زيستي خيلي از مسئولان دولت و خدمتگزاري آنها به ملت ايران از نکات بسيار قابل قبولي است که در اين دوران به وضوح از سوي  تعداد زيادي از مسئولان ديده شده است.
 
وي در ادامه افزود: شعار برقراري عدالت، اجراي هدفمندي يارانه‌ها و سهميه‌بندي بنزين در كشور از ديگر عملكردهاي مثبت و قابل قبول دولت احمدي نژاد است که اثرات مطلوبي از خود به جاي گذاشته است.

اين فعال دانشجويي به ارتباط دولت با دانشجويان در دانشگاه‌هاي کشور اشاره و  تصريح كرد:‌ از سال 84 تا 88 شاهد ارتباطات قوي و محكم دولت نهم با بدنه دانشجويي بوده‌ايم كه تلاش‌هاي زيادي هم در اين راستا صورت گرفته است، ولي از سال 88 و بعد از خانه‌نشين 11 روزه محمود احمدي‌نژاد، اين ارتباط  تا حدودي كم‌رنگ شد.

عبدي علت اصلي كمرنگ شدن ارتباط دولت با دانشجويان را اينگونه عنوان كرد: آرمان‌خواهي دانشجويان و انتقادگويي دانشجويان در مسائل مختلف، که دولت حاضر به پذيرش اينگونه انتقادهاي مردمي و سازنده نبود.

عبدي در پايان خاطرنشان كرد:‌ بايد به اين مسئله توجه داشت، مسئولاني كه در وزارت علوم تحقيقات و فناوري مشغول به فعاليت هستند در مجموعه دولت، ارتباط بسيار  قوي و محكمي با دانشجويان دارند و بايد گفت که برخي ديگر از مسئولان تصور اينکه عده‌‌اي از دانشجويان در جريان انحرافي حضور دارند در نتيجه با كل دانشجويان ارتباط دارند را در ذهن خود مي‌پرورانند در حالي که چنين نيست.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: مستقل ، دولت ، عملکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.