سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پروژه هاي ميراث فرهنگي استان مركزي در هفته دولت

همزمان با فرا رسيدن هفته دولت پنج پروژه ميراث فرهنگي استان مركزي در اين هفته افتتاح مي شود.

مجتبي رضواني سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: موزه مردم شناسي كميجان، مرمت و ساماندهي مساجد انقلاب و جامع ساره اعظام چلسبان زرنديه و چال مامونيه در هفته دولت افتتاح مي شود.
وي افزود: موزه كميجان در فضايي به مساحت 50 مترمربع در مجتمع اداري اين شهرستان واقع شده كه در آن اشيا مردم شناسي و معيشتي منطقه و همچنين آثار اهدايي مردم اين شهرستان به نمايش گذاشته مي شود.
رضواني تصريح كرد: هزينه تجهيز و راه اندازي موزه مردم شناسي كميجان 200 ميليون ريال بوده و در آينده با اختصاص ساختماني مجزا به اين موزه آئين هاي معنوي، فرهنگ و هنر اين شهرستان به نمايش گذاشته مي شود.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي بيان كرد: مرمت و ساماندهي مساجد انقلاب و جامع ساوه چلسبان زرنديه و چال مامونيه نيز با اعتبار سه ميليارد و 500 ميليون ريال در راستاي اجراي طرح مرمت مساجد تاريخي از دو ماه گذشته تاكنون در استان مركزي آغاز شده است.
وي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاهي از آثار منقوله مرمت شده در موزه چهار فصل اراك، رونمايي از كتاب جاذبه هاي تاريخي استان مركزي از ديگر برنامه هاي هفته دولت است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.