سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات مواد غذايي منطبق با استاندارد و بهداشت

دبير کل کانون انجمن هاي صنفي صنايع غذايي تاکيد کرد :واردات نهاده هاي توليد و مواد اوليه صنايع غذايي تحت کنترل سازمان ملي استاندارد و وزارت بهداشت است و نيازي نداريم بروکراسي فرايند آن را با طرح هايي مانند ايران کد و شبنم افزايش دهيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ابوالحسن خليلي در گفتگو با راديو اقتصاد افزود : هر کارخانه توليد مواد غذايي همچنين يک مسئول فني دارد که کنترل ها را انجام مي دهد.

وي با اشاره به اينکه طرح هاي ايران کد و طرح شبنم ( شبکه بازرسي و نظارت مردمي ) براي واردات مواد اوليه صنايع غذايي زمان بر است ، گفت : در نشستي با مسئولان مربوط توافق شد همين روند عادي و مطلوب کنترل( فني ، استاندارد و بهداشت) استمرار داشته باشد.

خليلي گفت : البته اين روند براي کارخانه هاي توليدي است و
شرکت هاي بازرگاني و تجاري که کالا هاي  غذايي وارد مي کنند ، بايد ايران کد و برچسب شبنم را تهيه کنند.

وي تاکيد کرد :‌ مواد غذايي با سلامت جامعه ارتباط دارد و به هيچ وجه اقدامات کنترلي حذف نمي شود بلکه بروکراسي زمان بر را حذف کرديم.

دبير کل کانون انجمن هاي صنفي صنايع غذايي  گفت: ايران باتوجه به مزيت هاي نيروي انساني، فناوري و ماشين آلات و بازار ملي و منطقه اي پانصد ميليون نفري از ظرفيت هاي خوبي براي صادرات محصولات صنايع غذايي هم برخوردار است.

خليلي افزود: صادرات محصولات صنايع غذايي از سال 1382 که 250 ميليون دلار بود روند رو به رشدي داشته است و از 900 ميليون دلار سال 1389  با هفتاد درصد افزايش به بيش از يک ميليارد و و پانصد ميليون دلار در سال جهاد اقتصادي رسيده است.

وي از تنوع کمي و کيفي محصولات غذايي ايران و توجه به بازارهاي منطقه اي نام برد و گفت: دو محصول در صنايع غذايي داراي رتبه هاي برتر و پيشران صادرات هستند ،که تا سال 1389 شيريني  و شکلات بود و در سال 1390 هم گوي سبقت و رتبه نخست را صنايع لبني با 542 ميليون دلار از آن خود کرد و صادرات شکلات هم به 467 ميليون دلار بالغ شد./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.