سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بهبود کمي وکيفي مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه

مدیر ناحیه انرژی وسیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: کمیته بحران آب این شرکت با اتخاذ تدابیر لازم در مصرف آب صرفه جویی کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان جواد نيلي گفت: باتوجه به محدوديتهايي كه در بارش نزولات آسماني در چند سال اخير شاهد آن بوديم، اين موضوع شركت فولاد مباركه را چه به لحاظ كمي و چه به لحاظ كيفي تحت شعاع قرار داده بود، در همين رابطه لازم بود با اتخاذ تدابيري منطقي نحوه توليد و مصرف آب صنعتي و آشاميدني و همچنين بهبود كيفيت آب در سطح شركت مديريت شود.

نيلي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت افزايش كمي توليد آب و كاهش كمي مصرف، افزود: كاهش مصرف در خطوط توليدي پرمصرف كه بعضاً باعث توقف برخي خطوط از جمله تعدادي از مدولهاي احياءمستقيم و واحدهاي نيروگاهي گرديد، مديريت برمصارف آب واحدهاي توليدي، هماهنگي با سازمان‌هاي بيروني جهت افزايش دبي رودخانه و رفع موانع موجود در مسير آب رودخانه، ايجاد محدوديت در آبياري فضاي سبز با استفاده از آب صنعتي و بازگرداندن پساب تصفيه شده در فولاد مباركه به شبكه آب صنعتي از جمله اقدامات انجام شده درخصوص بهبود كمي و كيفي مصرف آب در اين شركت مي‌باشد.

مدیر ناحیه انرژی وسیالات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه گفت: به منظور افزايش کيفيت آب شرکت نيز فعاليتهايي صورت گرفت که برخي از آنها در بخش اقدامات کوتاه مدت عبارتند از: کاهش سختي آب با تزريق مواد شيميائي جديد (کربنات سديم).

تزريق اين ماده پس از انجام تستهاي اوليه آزمايشگاهي در مرحله عملياتي قرار گرفت که خوشبختانه جوابگو بوده و سختي آب به ميزان قابل قبولي کاهش پيدا کرد و در حال حاضر اين روش جهت افزايش کيفيت آب در حال بهره برداري مي باشد.

در بخش اقدامات بلندمدت نيز انجام مطالعات بهبودکيفيت آب توليدي با نصب سيستم هاي جديدتصفيه آب درتصفيه خانه کناررودخانه در قالب نصب سيستمRO جهت حذف سختي و کريستال اکتور (Crystalactor) مي باشد که در حال حاضر اين دو پيشنهاد در حال بررسي مي باشد ./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.