سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح یکشنبه؛

خسارت به بيت المال با تغيير يک کلمه قانوني / الو 125! انجمن ايران شناسي آتش گرفته!/توهمات رایس به مزروعی هم سرایت کرد

بخشنامه قوه قضائيه درباره رسيدگي به شکايات يارانه‌اي، تايم: اسرائيل از جنگ طبل آن را مي خواهد! ، بندر دوباره عليه ايران و سوريه دست‌ به‌کار شد، فراهم شدن مقدمات حكم «مرتضوي»، گمرک کانادا:ما هیچ کاره ایم و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز  یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

جمهوري اسلامي: خبر نامزدي هاشمي كذب محض است

يك روزنامه نزديك به هاشمي رفسنجاني خبر يك روزنامه اجاره اي درباره نامزدي وي را تكذيب كرد.

روزنامه [ ا...] اخيرا با اختصاص تمام صفحه اول خود به يك مطلب رپرتاژگونه، بحث نامزدي هاشمي را فارغ از محدوديت هاي سني و سياسي و سوابق موضوع تيتر كرده بود. در واكنش به اين اقدام روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: در پي خبري مبني بر آمادگي آيت الله هاشمي رفسنجاني براي ورود به رقابت هاي رياست جمهوري دوره يازدهم در بعضي روزنامه ها، منابع نزديك به ايشان گفتند اين خبر كذب محض است.

جمهوري اسلامي افزود: همين منابع مي گويند آيت الله هاشمي رفسنجاني هيچ برنامه اي براي ورود يا دخالت در انتخابات رياست جمهوري آينده ندارد.

اخيرا عباس عبدي از عناصر تندرو حزب مشاركت در مصاحبه اي اعلام كرده بود: آقاي هاشمي ظرفيت هاي فراواني داشته و دارد، هر چند در گذشته، نصايح خيرخواهان خود را نشنيد و از اين ظرفيت ها در جاي ديگر و بصورت نادرستي استفاده كرد. داشتن ظرفيت يك چيز است و استفاده درست و كارآمد از آن چيز ديگري است. حضور در انتخابات مجلس ششم و رياست جمهوري سال 84 از جمله موارد استفاده نادرست از ظرفيت ها است ظرفيت اصلي و واقعي آقاي هاشمي در پاليتي است و نه در جامعه، و ايشان در صورت آگاهي به اين ظرفيت در موقع مناسب مي تواند به عنوان يك كاتاليزور ميان جامعه و پاليتي وارد عمل شود و آنها را به يكديگر وصل كند. هرگونه كوششي براي ايفاي نقشي بيش از اين موجب اختلال در اصل اين ظرفيت هم خواهد شد. مثلا اگر بكوشند كه به عنوان سخنگو و يا نماينده جامعه وارد ميدان يا تعامل با قدرت شوند شاهد همان وضعي خواهيم بود كه در انتخابات مجلس ششم و 84 و 88 بوديم.

وي افزوده بود رفتار ايشان در سه سال اخير، هر ناظر بي طرف بيروني را اميدوار مي كند كه آقاي هاشمي برخلاف سال هاي 76 تا 88، به جايگاه واقعي و ظرفيت خود آشنايي لازم را پيدا كرده است. البته ايشان هم مثل سايرين از وجود برخي افراد يا دوستاني كه در واقع رفتار دشمنانه دارند در امان نيستند و بايد مراقب بود كه اين افراد به هر دليلي جامعه و خودشان را نسبت به ظرفيت ايشان دچار توهم نكنند. كساني هستند كه در كنار گود نشسته اند تا شرايطي پيش آيد كه به واسطه آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و از اين طريق براي خود جايي باز كنند. به نظرم دوره اين كار گذشته است.

اعدام تروريست هاي وابسته به انگليس شرم آور است!

وزير خارجه رژيم انگليس مدعي نگراني براي حقوق بشر در ايران شد و ادعا كرد صدور حكم اعدام براي چند عنصر تروريست شرم آور است.

ويليام هيگ با اشاره به صدور حكم اعدام براي چند تن از عناصر تروريست وابسته به گروهك هاي تجزيه طلب گفته است: اين نقض حقوق بشر مشمئز كننده و شرم آور است و ما عميقاً از اين موضوع متاثر شديم.

وي همچنين گفته است: متاسفانه شمار زيادي از ايرانيان از دست حكومت ايران در رنج هستند. ايذاء و آزار مداوم و گسترده اقليت هاي قومي، مدافعان حقوق بشر، و زندانيان سياسي در ايران موجب بي آبرويي شده و به عنوان نمادي از رفتار مشمئزكننده و شرم آور شناخته مي شود. حكومت ايران بايد بداند كه اين اقدامات سازمان يافته در جامعه بين المللي پذيرفته نخواهد شد و تنها موجب انزواي بيشتر خواهد شد.

گزافه گويي وزير خارجه انگليس در حالي است كه اولا رد پاي سرويس جاسوسي و وزارت دفاع انگليس در انبوهي از جنايات جنگي و تروريستي در عراق و افغانستان و ايران و سوريه ديده مي شود و طيفي از گروه هاي تروريستي نظير القاعده، پژاك، منافقين، انجمن پادشاهي و... با رژيم انگليس در ارتباطند. ثانيا وزارت دفاع و سرويس جاسوسي انگلستان در سركوب برخي ملت هاي مبارز منطقه از جمله مردم بحرين به طور علني نقش آفريني مي كنند. ثالثا رژيم انگليس سال گذشته مردم معترض و از جمله دانشجويان را در لندن و برخي شهرهاي ديگر صرفا به جرم برخي اعتراض هاي سياسي و اقتصادي به شدت سركوب كرد كه در نوع خود در اروپا بي سابقه بود.

تايم: اسرائيل از جنگ طبل آن را مي خواهد!

اسرائيل در مقابل ايران تنهاست و اگر درگيري با ايران پيش آيد تل آويو تنها خواهد ماند.

روزنامه صهيونيستي اسرائيل هيوم به نقل از مشاور ديك چني (معاون رئيس جمهور در دولت بوش) نوشت: اسرائيل در صورت اقدام عليه ايران تنها مي ماند و اگر با ايران درگير شد نبايد انتظار كمك از سوي آمريكا را داشته باشد.

به گزارش راديو اسرائيل ديويد ورمسو در اين مصاحبه مي گويد: اگر كساني در اسرائيل فكر مي كنند كه آمريكايي ها به تاسيسات اتمي ايران حمله خواهند كرد، بايد بدانند كه در محاسباتشان دچار خطا شده اند. جرج بوش هم در زمان رياست جمهوري خود از حمله به تاسيسات اتمي ايران خودداري كرد و من مطمئن هستم كه پرزيدنت اوباما هم هرگز چنين اقدامي نخواهد كرد.

در همين حال روزنامه آلماني يونگه ولت در ارزيابي لفاظي برخي مقامات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: نقشه هاي جنگ كه مقامات اسرائيل ادعاي آن را مطرح مي كنند فقط كاربرد تبليغاتي دارد و براي اين منتشر مي شود كه جنگ با ايران را جدي و قطعي نشان دهد.

همچنين فرانكفورتر آلگماينه سايتونگ ديگر روزنامه آلماني در تحليل تهديدهاي اسرائيل يادآور شد: وقتي شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل مي گويد ما به تنهايي نمي توانيم جلوي ايران را بگيريم، حرفش وزن خاصي دارد. امروز حتي در كابينه اسرائيل مي گويند كه آيا در روز مبادا مي توان روي آمريكا حساب كرد. برخي از آنها ترديد دارند.

اين روزنامه تصريح كرد: پرز در راس مرددهايي قرار گرفت كه خطرهاي راه حل نظامي را بيشتر از امكان موفقيت آن مي دانند. دستگاه امنيتي و ارتش هم به اين نظر گرايش دارد، اكثريت مردم نيز طبق تازه ترين نظرسنجي اكثريت مردم (61درصد) اسرائيل خواستار تكروي نظامي نيست و 57 درصد لفاظي تازه اوج گرفته نتانياهو و باراك را تلاشي مي بينند كه دولت آمريكا را به تحريم بيشتر عليه ايران وادارند.

مجله آمريكايي تايم نيز در تبيين رفتار تبليغاتي و فريبكارانه برخي سران اسرائيل تاكيد كرد: اسرائيلي ها به محدوديت هاي نظامي خود درباره جنگ با ايران اذعان دارند اما بديهي است كه تهديد به حمله نظامي مي تواند ارعاب در حريف يا تحريك آمريكا و اروپا عليه ايران موثر باشد، حتي آنها احتمال مي دهند از اين طريق چين و روسيه را نيز تحت فشار قرار دهند. اسرائيل قرار نيست كار احمقانه اي انجام دهد بلكه مايل است فضاي ارعاب ايجاد كند.

تايم در عين حال با اشاره به ناكامي فشارهاي تحريم عليه ايران نوشت: سران اسرائيل به درستي اشاره مي كنند كه هيچ نشانه اي ديده نشده كه تنگ تر كردن حلقه تحريم ها سران ايران را به تسليم در مقابل خواسته هاي غرب وادار ساخته است. استفاده از تهديد براي انجام عمليات نظامي، كشورهاي غربي را به تكاپو مي اندازد. به نظر مي رسد نواختن بر طبل جنگ از سوي اسرائيل جهت به چالش كشيدن بي عملي واشنگتن و ديگر كشورهاي غربي براي تحت فشار قرار دادن بيشتر ايران انجام گرفت.

الو 125! انجمن ايران شناسي آتش گرفته!

اقدام ارزشي اساتيد كشورمان و عدم شركت آنها در كنفرانس ايران شناسي تركيه آنقدر براي برگزاركنندگان اين كنفرانس گران تمام شده كه پس از گذشت نزديك به يك ماه از برگزاري آن، همچنان به اين مسئله پرداخته و در تريبون هاي خود نظير راديو فردا -ارگان فارسي زبان سيا- به خبرپراكني درباره آن ادامه مي دهند. در تازه ترين اخبار، هوشنگ شهابي از عناصر خارج نشين و رئيس انجمن بين المللي ايران شناسي، اقدام به انتشار بيانيه اي سراسر دروغ و افترا به مسئولين دانشگاهي و روزنامه كيهان در وبسايت راديو فردا كرده و طي آن مدعي شده است: «روزنامه كيهان از وزارت علوم و فناوري ايران خواسته است تا مانع حضور 74 پژوهشگر و استاد ايراني در اين كنفرانس شود.» اين در حالي است كه اساتيد كشورمان در تماس با كيهان ضمن قدرداني از روشنگري روزنامه كيهان اين حركت را اقدامي ملي و مقابله با ترفند موذيانه صهيونيست ها خوانده بودند كه در شماره هاي گذشته متن گفتگوي آنها به چاپ رسيد. هوشنگ شهابي اشاره نكرده است كه گيريم اساتيد داخلي تهديد شده اند پس چرا برخي اساتيد خارج از كشور كه تهديد نشده اند نيز به اين همايش نرفته اند؟ گفتني است مسئولين برگزاري اين كنفرانس براي تسهيل حضور اساتيد ايراني، با تقبل هزينه مضاعف برخلاف سال هاي گذشته محل اين همايش را از آمريكا و انگلستان به تركيه منتقل كرده بودند تا شرايط بهتري براي حضور ايرانيان فراهم شود (نظير مسافت كوتاه تر و عدم نياز به ويزا) لذا جاي تعجب نيست كه تحريم اين كنفرانس صهيونيستي از جانب اساتيد كشورمان باعث سرخوردگي شديد آنها شده باشد. انجمن ايران شناسي در ادامه اين بيانيه كه در وبسايت راديو فردا- ارگان خبري و اطلاعاتي ايالات متحده- منتشر شده، با عصبانيتي زايدالوصف آورده است: «انجمن بين المللي ايران شناسي با رد قاطعانه اتهام سياسي بودن اين انجمن، نه تنها تهديدهاي جمهوري اسلامي را در محروم ساختن استادان و پژوهشگران ايران از شركت در يك گردهمايي علمي و پژوهشي، بلكه نمونه هاي ديگر رفتار خودسرانه و غيرقانوني مقام هاي مسئول اين حكومت در تهديد آزادي هاي علمي و نقض استقلال دانشگاه هاي ايران را به شدت محكوم مي كند.» لحن جانبدارانه و كاملا سياسي اين بيانيه به حدي است كه تشت رسوايي اين انجمن را به زمين انداخته است تا آنجا كه يكي از مخاطبان راديو دولتي آمريكا ذيل اين بيانيه نظرش را اينگونه درج كرده است:

«والا من كه اين مقاله رو خوندم و سخنان اين آقا را فقط كينه اين آقا نسبت به حكومت [ جمهوري اسلامي] را حس كردم اونوقت چه جوري ميگه كه اين كنفرانس سياسي نبوده».

ماجراي سوريه تله واشنگتن براي نابودي تركيه است

اتحاد ضد سوري با آمريكا به منزله آغوش مرگبار براي دولت آنكاراست.

دكتر وبستر گريفين تارپلي تحليلگر و مورخ آمريكايي در گفت وگو با پرس تي وي اظهار داشت: دولت اوباما مرتبا با برخي مقامات آنكارا در تماس است و سعي مي كند جاه طلبي و غرور آنها را در حوزه احياي امپراطوري عثماني تحريك كند.

وي گفت: من به تركيه سفر و با تعداد زيادي از مقامات سياسي اين كشور ملاقات كرده ام، براي اين كشور آرزوي خير و خوبي مي كنم؛ آنها بايد اين نكته را درك كنند كه اتحاد با آمريكا و انگليس برايشان به منزله يك آغوش مرگبار است به عبارت ديگر واشنگتن و لندن به نابودي تركيه علاقه مند هستند. آنها تركيه را عليه سوريه تحريك مي كنند با اين كه از تاثير احتمالي اين درگيري در ويراني تركيه اطلاع دارند.

اين تحليلگر گفت: اين يك بازي دوسر باخت است و دستاوردي ندارد. به نظر من اين قضيه با روان شناسي احمد داود اوغلو ارتباط زيادي دارد.

دكتر تارپلي همچنين تصريح كرد: اسرائيل در ماجراي سوريه مي كوشد انتقام كشتي امدادرساني به غزه را از تركيه بگيرد.

اين كارشناس همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر تركيه تمامي منطقه جنوبي اين كشور را در اختيار سازمان سيا قرار داده است. سازمان سيا هم با در اختيار گرفتن اداره هتل هاي اسكندورن آنها را از تروريست هاي القاعده پر كرده است. سازمان سيا پايگاه(هوايي) آدانا در نزديكي اينجرليك را نيز اداره مي كند بنابراين آنها تمامي اين عناصر تروريستي را به كشور خود دعوت كرده اند و اين مسئله عواقب شديدي به دنبال دارد.

وي سپس درباره پروژه تاريخي و مشترك آمريكا و اسرائيل براي تجزيه كشورهاي مهم خاورميانه گفت: سندي موسوم به «طرح برنارد لوئيس» وجود دارد كه اگر در اينترنت به جستجوي آن بپردازيد پيدا مي كنيد كه دايره اي شكل است و همه كشورهاي خاورميانه را به چند دسته تقسيم كرده است: كشورهاي خرد، كلان، بقاياي كشورهاي بزرگتر، تجزيه طلب، بخش و زيربخش. طبق اين طرح قرار است همه آنها نابود شوند طرحي كه در سوريه در حال اجراست و البته در تركيه هم همين طور.

ايران قطب ثبات در خاورميانه است با چنين كشوري نمي توان درگير شد

ايران تنها قطب آرامش در منطقه آشوب زده خاورميانه است و غرب بايد از اين فرصت ثبات استفاده كند.

روزنامه تاگس سايتونگ در ارزيابي چالش هاي موجود در خاورميانه و نگاه غرب به ايران، از قول ميشائل لودرس كارشناس خاورميانه نوشت: غرب به جاي تلاش براي مصالحه با ايران همواره كوشيد اين كشور را زير فشار بگذارد و در انزوا قرار دهد.

اين كارشناس آلماني اضافه كرد: ما از لبنان و سوريه گرفته تا پاكستان با بي ثباتي گسترده و حتي فروپاشي حكومت ها روبرو هستيم. ايران تنها قطب آرامش در اين منطقه آشوب زده است. درگيري با چنين كشوري قابل مديريت نيست و تمام منطقه تا مرز اروپا به كام خشونت مي رود. يعني بايد ماجراي افغانستان را به توان 10 ضرب كنيد. ايران مي تواند تمام منطقه را به آتش بكشد. توجه كنيد كه سياست غرب در ماجراي افغانستان نيز اشتباه بود و اروپا اشتباه كرد كه مواضع آمريكا را تكرار و دنبال كرد.

وي درباره همكاري ايران با آژانس تصريح كرد: ايران با آژانس همكاري مي كند اما البته كه ايران اجازه سردرآوردن از اسرار نظامي خود را به آژانس نمي دهد كه بعد در وين منتشر بشود، و در نتيجه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل هم به آنها دسترسي داشته باشند.

كارشناس آلماني با اشاره به بن بست آمريكا در منطقه تصريح كرد: تهديدهاي نظامي نابخردانه، خطرناك است. با توجه به تجربه هاي عراق و افغانستان ديگر نمي توان از چنين موضعي دفاع كرد. اين كه به كمك دخالت هاي نظامي غرب، حكومت هاي طرفدار غرب در خاورميانه روي كار بيايند كاملا ناكام مانده است.


روزنامه وطن امروز :

بندر دوباره عليه ايران و سوريه دست‌ به‌کار شد

منابع خبری از دست به کار شدن مجدد «بندر بن سلطان»، رئیس سرویس اطلاعات رژیم سعودی براي آغاز دور جديدي از فعاليت‌هاي سياسي و جاسوسي علیه سوریه و ایران خبر می‌‌دهند. نشریه فرانسوی «اینتلیجنس‌آنلاین» اعلام کرد بندر بن‌سلطان که در 29 تيرماه سال جاري به جای شاهزاده «مقرن» به سمت ریاست سازمان اطلاعات رژیم سعودی منصوب شد، قصد دارد به ترکیه سفر کند.

این مجله فرانسوی که متخصص امور استراتژیک به شمار می‌‌‌آید و اطلاعات خود را از منابع اطلاعاتی و امنیتی غرب دریافت می‌‌‌کند، در ادامه نوشت که قرار است بندر بن‌سلطان در سفر خود به ترکیه با «هاکان ویدان» همتای ترک خود دیدار کند و هماهنگی‌‌های لازم درباره ادامه حمایت‌های 2 کشور از گروهک‌های تروریستی مسلح در سوریه را به عمل آورد. اینتلیجنس‌آنلاین در ادامه نوشت: افسران سازمان اطلاعات رژیم سعودی و ترکیه عملا در پایگاه نظامی «اضنه» در خاک ترکیه که تنها 100 کیلومتر با سوریه فاصله دارد، مستقر هستند و با یکدیگر در امر آموزش تروریست‌‌های مسلح سوری و نظارت بر عملیات‌های آنها در سوریه همکاری می‌‌‌کنند.

این نشریه گفت: ملک عبدالله، پادشاه عربستان‌سعودی بندر بن‌سلطان را به این دلیل به ریاست دستگاه اطلاعاتش منصوب کرد چون معتقد است، عربستان باید فعالیت‌‌های اطلاعاتی خود در ايران را تشدید کند. به گفته اینتلیجنس‌آنلاین، نقش بندر بن‌سلطان ممانعت از دستیابی به راه‌‌حل میانه بین تهران و مسکو درباره دمشق است.

توهمات رایس به مزروعی هم سرایت کرد

پس از يورش اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه به لبنان که کاندولیزا رایس از آن به عنوان درد زایمان تولد خاورمیانه جدید نام برده بود ظاهرا نوبت به رجبعلی مزروعی رسیده تا مدعی درد زایمان دیگری در منطقه خاورمیانه باشد.

مزروعی که از عناصر رسانه‌ای فتنه ۸۸ بوده و سابقه دبیرکلی انجمن منحله صنفی مطبوعات را در کارنامه خود دارد، اخیرا در یادداشتی که یک سایت وابسته به فتنه آن را منتشر کرده مدعی شده: «روشن است که «خاورمیانه جدید» درحال تولد است و تغییر در «سوریه» را باید زایمان آن دانست که کشورهای غربی به همراه همپیمانان منطقه‌ای در حال قابلگی آن هستند.»

وی که ظاهرا از این زایمان پرهزینه ذوق‌زده شده، می‌‌افزاید: «طبعا تبعات این تحول یقه ایران را خواهد گرفت» لذا پیشنهاد می‌‌کند «بر حاکمیت کشورمان است که با تحلیلی واقع‌بینانه از شرایط راهی را در پیش گیرند که ایران را از گزند توفانی که در منطقه به راه افتاده است، مصون دارد و بتواند نقش و جایگاه مناسب کشورمان را در این خاورمیانه جدید حفظ کند».

البته پیش از رجبعلی مزروعی، كاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریكا در سال ۱۳۸۵ در جریان یك كنفرانس خبری درست پس از بازگشت از اسرائیل و در پاسخ به یك پرسش درباره تلفات جانی، صدمات انسانی و حجم گسترده ویرانی در لبنان گفته بود «این جنگ در لبنان و پیامدهای آن دردهای زایمان خاورمیانه جدید هستند» و همین چندی پیش نیز بی‌بی‌سی در مقاله‌ای مدعی شده بود «بحران سوریه؛ درد زایمان دیرهنگام خاورمیانه جدید» است اما آنچه وی و دیگر مقامات سیاسی و رسانه‌ای غرب فراموش کرده‌اند این است که به گفته کارشناسان خط مقاومت در خاورمیانه جدید نقشی برجسته‌تر از گذشته خواهد داشت و نمی‌توان خاورمیانه‌ای را متصور شد که در آن از مقاومت خبری نباشد.

بازداشت چند زائر حرم نبوي در مدينه

نيروهاي امنيتي سعودي چند نفر از زائران حرم نبوي در مدينه منوره را كه چند تن از آنان زن بودند،‌ بازداشت كردند.

به گزارش المنار، نيروهاي امنيتي سعودي چند تن از زائران حرم نبوي در مدينه منوره را بازداشت كردند. گفته مي‌شود بازداشت‌شدگان كه چند زن نيز در ميان آنان بوده است، از اهالي شهر قطيف در شرق عربستان بوده‌اند كه از ماه‌ها پيش شاهد اعتراضات مدني عليه سعودي‌هاست.

نيروهاي پليس پيش از بازداشت اين افراد اقدام به ضرب و شتم آنان كرده‌اند درحالي كه در محوطه حرم حضور داشته‌اند. در حالي كه منابع امنيتي سعودي مي‌گويند اين زائران به دليل بلند كردن صدايشان در هنگام زيارت حرم پيامبر (ص) بازداشت شده‌اند،‌ برخي شاهدان عيني حاضر در حرم گفته‌اند آنان تنها در حال انجام عبادات و اداي اذكار مذهبي بوده‌اند.

2 تن از زنان بازداشت شده به قيد وثيقه آزاد شده‌اند اما باقي بازداشت‌شدگان كه اسامي 10 نفر از آنان در شبكه‌های اينترنتي نيز منتشر شده است،‌ همچنان در بازداشت بسر مي‌برند.


روزنامه خراسان:

خسارت به بيت المال با تغيير يک کلمه قانوني

در حالي که بر اساس ماده 9 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مقرر شده در صورت تغيير کاربري مراکز فرهنگي يا تغيير استفاده از عمومي به خصوصي، معادل ارزش کمک هاي دولتي به قيمت روز از دريافت‌ کنندگان اين کمک ها اخذ ‌شود، اما بر اساس مصوبه دولت، مقرر شده در صورت تغيير کاربري اين مراکز، بايد «عين» کمک هاي دولتي بازگردانده شود که اين موضوع باعث اعتراض نهادهاي نظارتي مبني بر ورود خسارت به بيت المال با اعمال اين شيوه محاسبه شده است.

بخشنامه قوه قضائيه درباره رسيدگي به شکايات يارانه‌اي

بر اساس بند "ج" ماده 5 آيين نامه اجرايي ماده 10 قانون هدفمندي يارانه ها، مقرر شده بود يک نفر از قضات دادگستري به عنوان عضو کميسيون رسيدگي به اعتراضات اشخاصي که خود را براي دريافت يارانه و کمک‌ها محق مي دانند، انتخاب شود.

در همين راستا آيت ا... لاريجاني رييس قوه قضائيه طي روزهاي اخير از روساي دادگستري تمام استان ها خواسته است نسبت به صدور ابلاغ براي يکي از قضات مجرب استان براي عضويت در اين کميسيون اقدام کنند.


روزنامه تهران امروز:

جزئیات جدید نامه وزرای سابق به رهبری

منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه در جمع ائمه جماعت و روحانیون شهرری، در پاسخ به سوالی پیرامون نامه جمعی از وزرا‌ و اعضای سابق هیات دولت به رهبر معظم انقلاب،گفت: طی یکسال و نیم گذشته جمعی از اعضای سابق دولت‌های نهم و دهم با برپایی جلساتی به بررسی مسائل مختلف و کلان کشور می‌پردازند.

وی ادامه داد: این جلسات هیچ‌گونه نماد سیاسی نداشته و حتی در کوران انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیرامون نامزدهای جریان‌های مختلف سیاسی موضع‌گیری نداشته است.

متکی با بیان اینکه در این جلسات مباحث کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: همچنین مسائل حوزه اقتصادی، تحلیل و ریشه‌یابی برخی جریانات از جمله تورم، نوسانات نرخ ارز، انرژی، نظام پولی و بانکی و فضای کسب‌ و کار و تعاملات بین‌المللی در چارچوب بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: حاصل جلسات فوق براساس یک تصمیم جمعی تحت عنوان یک نامه توسط تیمی 5 نفره از وزرای سابق به همراه راهکارهای پیشنهادی نگارش و تدوین شد و با امضای حدود 15 نفر از اعضای این جلسه برای مقام معظم رهبری ارسال شد. این عضو کابینه دولت‌های نهم و دهم، تصریح کرد: در هیچ جای نامه از رئیس جمهور ‌یا خلع ید وی سخنی به میان نیامده و ادعاها یا تفسیرهای گوناگون مانند ستاد فرا قوه‌ای، عمدتا برآمده از بی‌اطلاعی اظهارنظرکنندگان است.

متکی با بیان اینکه مطابق منویات مقام معظم رهبری، حمایت از ارکان نظام و دولت تکلیفی شرعی است، گفت: اعتقاد جدی جمع این است که همگان از جمله نمایندگان محترم مجلس و قوه قضائیه به همراه دلسوزان نظام باید در کنار و همراه دولت برای عبور از شرایطی که دشمن در صدد القاي اهداف خود است، همه ظرفیت‌های خویش را به کار گیرند.

فراهم شدن مقدمات حكم «مرتضوي»

حجت‌الاسلام محمدجعفرمنتظري،رئيس‌ديوان عدالت اداري با اشاره به روند اجرايي حكم هيات عمومي ديوان عدالت اداري درباره «سعيد مرتضوي» افزود: ما به آقاي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرديم كه مراحل اجراي راي را به ما اعلام كند.

وي با بيان اينكه مسئول اجراي اين حكم وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي است، گفت: درپي درخواست ديوان عدالت اداري، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در هفته گذشته گفت كه مقدمات كار براي اجراي حكم فراهم شده است كه البته بعد از آن هنوز خبري به ما داده نشده است.

رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه در مورد اجراي اين حكم بايد از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي سوال پرسيده شود، در مورد زمان اجراي اين حكم گفت: ما گفته‌ايم كه زودتر پاسخ بدهند ولي زماني براي اين مسئله تعيين نكرده‌ايم.

مناقشه جدید بولتن جریان انحرافی برای انتخابات

بولتن جریان انحرافی مدعی شد که رسانه ملی به تبلیغ اقدامات کاندیدای خاصی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری می پردازد.

در حالی که کمتر از یک سال دیگر به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مانده است برخی از درگیر‌ی‌های جناحی بین چهره های شاخص و غیر شاخص روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

در تازه ترین مباحث صورت گرفته ، رسانه های وابسته به جریان انحرافی، سازمان صدا و سیما را متهم به حمایت از یک کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری که سال آینده برگزار می شود، کرده است.

گفتنی است این رسانه‌ها در ادامه فرافکنی های اخیر خود آورده‌اند که رسانه ملی در بخش های پرمخاطب خود سرویس های ویژه ای را در اختیار کاندیدای مورد نظر قرار داده است و با به تصور کشیدن فعالیت های بسیار ناچیز این کاندیدا درسطح گسترده قصد آن دارد که پروژه های ملی و بزرگ دولت را کمرنگ در بین افکار عمومی جلوه دهند.

این بولتن وابسته به انحرافیون همچنین با استفاده از بیانات رهبري مبنی بر« حمایت رسانه ملی از دستاوردهای دولت نهم- دهم »به دنبال آن هستند که سوء مدیریت دولت در گرانی‌ها و نوسانات قیمت های اخیر و نیز عدم ثبات اقتصادی که رسانه ملی با جدیت به دنبال عوامل این نابسامانی‌ها بود را با استفاده از مسائل حاشیه ای از مسیر درست منحرف کنند.

خاتمي: ‌ هزينه تندروي‌هاي امثال موسوي‌خوئيني‌ها را ‌مي‌پردازيم‌

سيدمحمد خاتمي چندي پيش در مراسم افطاري خبرنگاران و اصحاب رسانه و رسانه‌هاي جريان سبز، محمد موسوي خوئيني‌ها را به تندروي متهم و عنوان كرده: جريان اصلاحات تاوان تندروي‌هاي اين افراد را مي‌پردازد.

وي با بيان اينكه اين تنها حرف من نيست و بسياري در اين زمينه با من هم‌عقيده هستند،‌تصريح كرده است: اين افراد (موسوي خوئيني‌ها) برخي مسائل شخصي را اصل قرار داده و به اصلاحات ضربه مي‌زنند.

خاتمي با اشاره به اينكه آنها (تندروها) دايه مهربان‌تر از مادر براي اصلاحات شده‌اند، تاكيد كرده زمان تندروي سپري شده است.

وي سپس از تندروها خواسته است به اعمال گذشته خود نگاهي بيندازند تا ببينند عاقبت تندروي چه بوده است. خاتمي در پايان، تندرو‌هاي اصلاحات را به آرامش دعوت كرده و گفته است بايد كارها را با عقلانيت پيش برد.



روزنامه ملت ما:

عمرالبشیر دوشنبه در راس یک هیئت 30 نفره در تهران

نشست سران جنبش عدم تعهد (نم) در راس یک هیئت 30 نفره دوشنبه (ششم شهریور ماه) وارد تهران می شود.

شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد نهم و دهم شهریور ماه با حضور 50 رئیس کشور شامل رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر در تهران برگزار می شود.

پنجم و ششم نشست کارشناسان ارشد و هفتم و هشتم نیز نشست کارشناسان ارشد و هفتم و هشتم نیز نشست وزرای خارجه در تهران برگزار خواهد شد.

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان به همین منظور دوشنبه ششم شهریور ماه در راس یک هیئت 30 نفره در این اجلاس حضور می یابد. سودان عضو اصلی این جنبش است.

120 کشور عضو اصلی جنبش عدم تعهد و 17 کشور نیز عضو این سازمان هستند.



روزنامه قدس:

گمرک کانادا:ما هیچ کاره ایم

گمرک کانادا اعلام کرد با وجود حساسیت شدید، قادر به کنترل صادرات به ایران نیست و کالاهای تحریمی همچنان به این کشور ارسال می‌شوند و ما درمقابل ایران ناتوانیم.

ادعای شاخدار

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی بار دیگر به سیاق همیشگی خود در آستانه انتشار گزارش جدید آژانس اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی فعالیتهای مشکوک در سایت پارچین شد.

این مؤسسه آمریکایی با بیان اینکه «تصاویر جدید پارچه‌های صورتی رنگی را بر فراز این دو ساختمان در پارچین نشان می‌دهد، به نقل از منابع دیپلماتیک آورده: ساختمانهایی که ظاهراً محل نگهداری مواد منفجره هستند، با داربست و پارچه‌های عایق پوشانده شده‌اند تا هر نوع فعالیت یا پاکسازی در آنها را از دوربین‌های ماهواره‌ها پنهان کنند!

این ادعای مضحک تعجب بسیاری از رسانه های خارجی را برانگیخته است

یک مؤتلفه‌ای را انتخاب می‌کنیم

اسدا... بادامچیان، قائم مقام حزب موتلفه گفت:یک موتلفه‌ای برجسته را نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهیم کرد.

مقابله جدی با بدحجابی در سواحل

سردار کرمی، فرمانده یگانهای ویژه ناجا گفت:مقابله جدی با مصادیق بدحجابی از جمله اقدامهای پیشگیری بوده است که یگان ویژه قاطعانه نسبت به آن اقدام کرده است.

جایزه برای شکست عالم شیعه!

دانش وپاسخهای قاطع وبدون نقص«علامه سید کمال حیدری» در مناظره ها،موجب شده سعودی‌ها جهت تشویق افراد برای شکست دادن این عالم شیعه در مناظره، یک میلیون ریال سعودی (معادل پانصد میلیون تومان) جایزه تعیین کنند.

تکذیب خبر کناره‌گیری بشار اسد

باشگاه خبرنگاران: وزیر اطلاعات سوریه خبر احتمال کناره گیری بشار اسد از قدرت را تکذیب کرد.



روزنامه جمهوری اسلامی:

دولت ترکیه در گردابی از اعتراضات و فشارها

* فشارها بر دولت تركيه در روزهاي اخير افزايش يافته است. اعتراض احزاب به خاطر دخالت دولت تركيه در بحران سوريه، تظاهرات علوي‌هاي تركيه عليه دولت به خاطر مشكلاتي كه افراطيون براي آنها ايجاد كرده‌اند و حملات گروه "پ. ك. ك" (كردهاي تركيه) به نظاميان از جمله اين فشارهاست.

در تازه‌ترين اقدامات، ديروز "پ. ك. ك" اعلام كرد 17 نظامي ارتش تركيه را در منطقه جنوب شرقي اين كشور به قتل رسانده است.

دولت تركيه كه به تحريك آمريكا به شورشيان سوريه كمك نظامي وتداركاتي مي‌كند اكنون در گردابي از اعتراضات و فشارها گرفتار شده است.

هنیه در نشست عدم تعهد شرکت کند عباس به تهران نخواهد آمد

* رياض المالكي وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين از اسماعيل هنيه نخست‌وزير دولت قانوني فلسطين خواست از شركت در اجلاس غيرمتعهد در تهران خودداري كند.

منابع نزديك به محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان از عدم شركت وي در اجلاس تهران خبر داده‌اند. جمهوري اسلامي ايران از عباس و هنيه براي حضور در اجلاس تهران دعوت كرده است.

وقتی آمریکا به زبان می آید که فریب صهیونیستها را خورده

* رژيم صهيونيستي، دولتمردان آمريكائي را نيز در مورد حمله نظامي به ايران فريب داده بود.

سفير سابق آمريكا در فلسطين اشغالي مي‌گويد: "ما ديگر فريب اسرائيل را نمي‌خوريم. اسرائيل تاكنون چند بار با تهديدهايش به حمله نظامي به ايران ما را فريب داده است و اكنون ما متوجه شده‌ايم كه اينها فقط تبليغات است."

دستگیری زائران شیعه در مدینه منوره

* هيات امر به معروف و نهي از منكر عربستان سعودي روز جمعه شماري از زائران شيعه اين كشور را به بهانه صلوات فرستادن با صداي بلند در مسجدالنبي بازداشت كردند.

به گفته اهالي اين منطقه هيات امر به معروف عربستان سعودي در مدينه منوره روز جمعه حدود ده نفر از زايران شيعه را كه سه زن نيز در بين آنها ديده مي‌شد بازداشت و سپس با قرار وثيقه آنها را آزاد كرد.

اين افراد از اهالي جزيره تاروت در استان قطيف عربستان بودند. مدينه منوره در تعطيلات عيد فطر در اين كشور شاهد حضور هزاران شيعه عربستان براي زيارت پيامبر اكرم(ص) بوده است. يكي از اشكالات مهم وهابيت بر مسلمانان، زيارت قبور است كه از آن به عنوان يك عمل شرك آميز، حرام و بدعت ياد مي‌كنند!

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.