سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی محله اتابک با طرح بزرگراه امام علی (ع) محقق می شود

چندی پیش گزارشی در خصوص محله اتابک پخش شد که حاکی از مشکلات این منطقه و اینکه تعدادی از منازل شهروندان این محله توسط شهرداری اخذ شده و عده ای در حالت بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،  نارضایتی شهروندان در این خصوص ما را بر آن داشت تا طی گزارشی خواستار حل مشکلات این قشر محروم و آسیب دیده از قائم مقام شهردار منطقه شویم.
در همین راستا بهروز رضایی قائم مقام شهردار چنین گفت: با اعطای تسهیلات و بودجه از سوی مسئولان مربوطه شاهد حل مشکلات این منطقه خواهیم بود.
این گزارش می افزاید: بافت فرسوده محلاتی مانند اتابک که در مناطق تاریخی قرار ندارند ولی از نظر فرسودگی در شرایط نامناسبی قرار دارند و با توجه به عدم موفقیت طرح های گذشته برای نوسازی باید راه حل های مناسبت تری پیش گرفته شود.
این گزارش حاکی است، متفاوت بودن سبک زندگی در بافت های فرسوده نسبت به سبک زندگی مدرن شهری، بالا بودن میزان فقر و بیکاری، انواع جرائم به خصوص اعتیاد و پخش مواد مخدر، بروز درگیری های محله ای، نا امنی و بزهکاری، وجود مسکن ارزان قیمت به سبب عدم وجود زیر ساخت ها و موارد دیگری از این دست نشان دهنده وجود معیارهای اجتماعی برای تشخیص بافت های فرسوده و البته به دنبال آن تصمیم گیری و برنامه ریزی درباره آن است.
در ادامه این گزارش سید حمید موسوی معاون شهر سازی و معماری شهرداری منطقه 15 با اشاره به اینکه عبور بزرگراه امام علی (ع) از داخل متراکم ترین بافت فرسوده منطقه 15 می باشد یاد آور شد: با اجرای طرح مذکور آهنگ رشد و نوسازی بافت فرسوده در این منطقه رو به افزایش است.
موسوی در ادامه با اشاره به این که محله اتابک جزو یکی از محلات با تراکم بالای بافت فرسوده می باشد گفت: بزرگراه امام علی (ع) از تقاطع خیابان خاوران تا تقاطع خیابان شهید رضایی جایگزین مسیر قبلی شده که این اقدام کارشناسانه و افزایش تملک های املاک معارض با طرح بزرگ امام علی (ع) و همچنین تصویب طرح منظر شهری به عنوان طرحی پویا و محرکی برای بافت های حاشیه این بزرگراه و همچنین تحول چشمگیر این بافت ها خواهیم بود.
بر پایه این گزارش، پس از اجرای سیاست نوسازی بافت فرسوده و بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج در خصوص تغییر مسیر بزرگراه امام علی (ع) از مسیر های بافت فرسوده و تدابیر اندیشیده شده از سوی شهرداری تهران با همکاری مناطق جهت حل و معضل ساکنان بافت های متراکم و فرسوده و تصویب اجرای طرح بزرگ امام علی (ع) با تاثیر فرا منطقه ای پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک شاهد حل مشکلات ساکنان این بافت ها بالاخص محله اتابک باشیم./ز
برچسب ها: راه ، حل ، مسیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.