سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سالانه 2 ميليون گردشگر به منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند به دليل دارا بودن منطقه عملياتي و يادمان شهدا سالانه پذيراي 2 ميليون گردشگر است.

محبت رئيسي مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: مناطق آزاد اروند به خاطر موقعيت جغرافيايي و نيز دارا بودن مناطق عملياتي و يادمان شهدا در فصول مختلف پذيراي مسافران و گردشگران زيارتي بسياري است.
وي تصريح كرد: اين منطقه همچنين به دليل وجود امكانات فرودگاهي بين المللي طرفداران بسياري از مناطق مختلف كشورهاي همسايه از جمله عراق دارد.
رئيسي اظهار داشت: طي مذاكراتي كه با كشور عراق داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه بنابر نياز آنها از طريق فرودگاه آبادان و بندرخرمشهر براي مقاصد گردشگري بتوانيم امكانات حمل و نقل را توسعه دهيم.
وي از آماده سازي بيمارستان 300 تختخوابي در خصوص پذيرايي مسافران توريسم درماني در منطقه اروند خبر داد و گفت: با آماده كردن اين بيمارستان اتباع كشورهاي كويت و عراق به اين منطقه مي آيند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه كرد: جز ايرمينو كه به عنوان دهكده سلامت براي پذيرش توريسم در دست بررسي است كه با انجام پروژه هاي شهري و عمراني كه مينوشهر و نواحي ديگر و ديرخام و پرين بتوانيم گردشگران زيادي را به اين منطقه  جذب كنيم.
*ارزش 600 ميليون دلاري صادرات
رئيسي در ادامه از صادرات انواع كالا به ارزش 600 ميليون دلار از منطقه اروند خبر داد و افزود: منطقه آزاد اروند با داشتن دو پايانه بندر خرمشهر و شلمچه به عنوان ترانزيت كالاي صادراتي محصولات مختلفي از جمله سبزيجات، صيفي جات و مواد غذايي و مصالح ساختماني به كشورهاي همسايه صادر كنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.