سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

تنها 40 درصد ظرفیت پرواربندی گوساله در كهگیلویه فعال است

مسوول امور دام اداره جهاد كشاورزی كهگیلویه گفت: 21 واحد پرواربندی گوساله در این شهرستان وجود دارد كه تنها 40 درصد از ظرفیت آنها فعال است.

'علی قاسمی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این تعداد واحد پرواربندی با ظرفیت اسمی یك هزار و 880 راس گوساله در هر دوره در زمینه تولید گوشت قرمز فعالیت می كنند.
وی ظرفیت پرواربندی بره در شهرستان كهگیلویه را 32 واحد اعلام كرد و اظهار داشت: تنها 10 درصد از این واحدها هم اكنون فعال است.
قاسمی بیان كرد: اغلب واحدهای فعال پرواربندی بره در شهرستان كهگیلویه به دلیل بكارگیری شیوه های سنتی وابسته به مرتع و عدم بكارگیری سیستم بسته پرورشی از چرخه تولید خارج شده و بازدهی آنها در طول سال بسیار ناچیز است.
وی خواستار همكاری جدی اداره جهاد كشاورزی كهگیلویه برای افزایش تولید گوشت قرمز در این شهرستان شد و عنوان كرد: واحدهای مختلف این اداره با حمایت لازم از دامداران و كشاورزان منطقه برای افزایش تولیدات آنان از هیچ تلاشی دریغ نمی ‌كنند.
قاسمی تعداد دام سبك و سنگین كهگیلویه را بیش از 530 هزار راس برشمرد و ابراز داشت: بیش از 12 هزار بهره بردار عشایری و روستایی در شهرستان در این زمینه فعالیت می كنند./س
برچسب ها: پرواربندی ، گوساله ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.