رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: 225 طرح عمرانی و خدماتی در مناطق روستایی و عشایری این استان آماده بهره برداری در هفته دولت امسال است.

محمدرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: این طرحها با اعتباری افزون بر 329 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 1570 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای 2585 نفر به بهره برداری می رسند.

وی یادآورشد: امسال تعداد طرح هایی كه در بخش كشاورزی استان در هفته دولت افتتاح می شوند از لحاظ تعداد نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد و از نظر میزان سرمایه گذاری 23 درصد رشد دارد.

رئیس جهاد كشاورزی آذربایجان غربی اظهار كرد: این طرحها شامل آبیاری تحت فشار، پوشش بتنی انهار، لایروبی و مرمت قنوات، تجهیز و نوسازی اراضی، بهبود تولیدات گیاهی، مرغداری گوشتی، پرواربندی گوساله، احداث گاوداری شیری، سردخانه بالای صفر، فرآورده های لبنی و استخرهای پرورش ماهی و آبزیان هستند.

اصغری گفت: طرحهای مذكور در دو بخش عمرانی و تسهیلاتی هستند كه تعداد 3525 خانوار روستایی و عشایری ازعواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

آذربایجان غربی جز استانهای حاصلخیز كشور است كه یك سوم جمعیت آن كه افزون بر یك میلیون نفر است روستا نشین بوده و از طریق كشاورزی و دامداری امرار معاش می كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.