سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزير امور خارجه مصر بر اهميت سفر مرسي به چين

محمد عمرو وزیر امور خارجه مصر بر اهمیت دیدار محمد مرسی رئیس جمهور این کشور از چین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ عمرو رشدی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر به خبرنگاران گفت، وزیر امور خارجه مصر در دیدار امروز پنجشنبه خود با هیئتی از بازرگانان مصری که رئیس جمهور کشورشان را در سفر به چین همراهی می کنند بر اهمیت استفاده از فرصت هایی که دیدار مرسی از چین ایجاد می کند و استفاده از این فرصت ها برای تقویت روابط اقتصادی و بازرگاین بین دو کشور تاکید کرد. 

عمرو در این دیدار به وجود زمینه های زیاد و متنوع برای تقویت همکاری با چین و افزایش میزان مبادلات بین دو کشور و متوازن‌تر کردن آن و همچنین جذب بیشتر سرمایه گذاران و گردشگران چینی به مصر تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه مصر از بازرگانان مصری خواست بر زمینه هایی برای همکاری متمرکز شوند که مصر در آنها مزیت نسبی دارد و از مزایای صادراتی گسترده ای که توافقنامه های تجاری بین مصر و بسیاری از کشورهای جهان ایجاد کرده است بهره برداری کنند. 

وی به ضرورت استفاده از تجربه چین برای جذب فناوری خارجی و آموزش نیروی متخصص داخلی برای استفاده از این فناوری ها و محدود نشدن به واردات محصولات نهایی اشاره کرد. 

سفر مرسی به چین اهمیت زیادی دارد زیرا این سفر ظرف کمتر از دو ماه از آغاز ریاست جمهوری او صورت می گیرد و نخستین سفر او به کشوری غیرعربی و غیرآفریقایی و سومین سفر خارجی او بعد از عربستان و اتیوپی محسوب می شود. 

قرار است این دیدار از بیست و هشتم تا سی ام اوت کنونی برگزار شود. 
برچسب ها: مصر ، مرسی ، چین ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.