سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس شورای سیاستگذاری:

پزشکان سرمایه‌های اجتماعی‌ هستند، نباید آنان را تخریب کرد

رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: برخلاف برخي مسائلي كه در رسانه ها عليه پزشكان مطرح مي شود اين قشر هنوز هم مورد اعتمادترين قشر جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر باقر لاريجاني در مراسم بزرگداشت روز پزشك اين مطلب را بيان كرد و گفت: پزشكان سرمايه هاي اجتماعي و ملي هر كشوري هستند و بايد در اظهار نظر ها در مورد آن ها در رسانه ها، به اعتمادي كه مردم به اين قشر دارند توجه شود.
 
وي نامگذاري روز پزشك را به نام ابن سينا مورد اشاره قرار داد و افزود: ابن سينا علاوه بر اين كه طبيب بود در ساير رشته هاي علوم نيز از يك جامعيت برخوردار بود بنابراين پزشكان ما براي اين كه بتوانند مشكلات بهداشتي و درماني مردم و جامعه را به طور صحيح بشناسند و برطرف كنند بايد با الگو قرار دادن او از جامعيت علمي لازم برخوردار باشند تا بتوانند همه جوانب مادي و معنوي انسان ها را در نظر داشته باشند.
 
دكتر لاريجاني خدمات گروه پزشكي به جامعه و مردم را قبل  و بعد از انقلاب درخشان توصيف و بيان كرد: از زلزله اخير آذربايجان تا جنگ تحميلي 8 ساله و تا قبل از انقلاب، اين تاريخ نشان دهنده خدمات بي شائبه پزشكان به مردم و جامعه بوده است.
 
وي از استادان دانشگاه علوم پزشكي درخواست كرد كه در تدريس خود روي عرق ملي تأكيد كنند و اضافه كرد: بايد در آموزش هاي خود به دانشجويان به هويت ملي آنان توجه ويژه داشته و زندگي پزشكاني همچون دكتر قريب را كه سراسر ايثار و دوري از ماديات بوده است به آنان بياموزيم.
 
رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران یادآور شد: اين دانشگاه با بودجه اي كمتر از ده درصد از كل بودجه پژوهشي دانشگاه تهران و در اختيار داشتن هيئت علمي كمتر از ساير گروه ها، 30 درصد توليد علمي كل كشور را عهده دار است كه اين امر نشان دهنده اهميت توجه به علوم پزشكي است. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.